جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی پور - مدیر حوزه علمیه استان مرکزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی، با تأکید بر لزوم توجه بیشتر طلاب جوان به قرآن، گفت: تدبر در کلام الهی از الزامات یک روحانی موفق است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی پور در محفل انس با قرآن کریم طلاب مدارس علمیه شهر اراک که در مدرسه خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد، اظهار داشت: رمز موفقیت طلاب، در لطف خداوند متعال، توسط به ائمه معصومین(ع)، دعای پدر و مادر و در نهایت حشر و نشر با کلام الله مجید میباشد.

وی با بیان این که وظیفه و رسالت اصلی حوزویان، تبلیغ علوم دینی و آموزه های اهل بیت(ع) است، تأکید کرد: علم آموزی و تبلیغ دین، بدون اشراف بر معارف قرآن، نمی تواند به صورت صحیح و شایسته تحقق یابد و اصولاً یک طلبه بدون تسلط به آموزه های قرآنی نمی تواند در کارش موفق باشد.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: در روایات نسبت به یادگیری و فراگیری آموزه های قرآنی تأکید شده و البته دلیل این تأکیدات، فهم و تدبر در قرآن است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی پور با بیان این که طلبه برای اینکه بتواند موفق باشد و وظیفه و رسالت اصلی خود را انجام دهد، باید مانوس به قرآن بوده و مداومت بر تلاوت آن کند، گفت: این کار، قطعا یک طلبه را در زمینه علم آموزی و تبلیغ دین در میان مردم، موفق تر و تاثیر گذارتر خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به طلاب و روحانیون جوان گفت: طلاب و روحانیون به ویژه طلابی که در فضای مدارس مشغول هستند، فرصت ها را غنیمت بشمارند و به حفظ قرآن و مهارت افزایی قرآنی توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه تدبر در قرآن را از الزامات طلبگی عنوان کرد و گفت: انس با قرآن از ویژگی های طلبه موفق است، لذا باید طلاب به این مهم توجه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha