چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصویب لایحه آموزش اجباری قرآن در مدارس در مجلس ملی پاکستان

حوزه/مجلس ملی پاکستان روز گذشته به اتفاق آرا، لایحه اموزش اجباری قرآن در مدارس این کشور را به تصویب رسانده و این لایحه پس از مجلس سنا به امضای رئیس جمهور خواهد رسید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از dailytimes، مجلس ملی پاکستان روز چهارشنبه به اتفاق آرا، لایحه آموزش اجباری قرآن کریم را به تصویب رساندند.

این لایحه در ماه فوریه 2017 توسط کمیته دائمی مجلس ملی در آموزش و پرورش فدرال و آموزش حرفه ای ارجاع شده بود.

براساس محتویات این لایحه، آموزش اجباری قرآن با عنوان «نذر قرآن» برای دانش آموزان رده‌های تحصیلی 1-5 درنظر گرفته خواهدشد، این در حالی است که دانش آموزان رده‌های تحصیلی 6-12 نیز باید ترجمه قرآن مجید را بیاموزند. پس از این مرحله قانون به مجلس سنا فرستاده شده و در نهایت رئیس جمهور نیز آن را به امضاء خواهد رساند. این قانون تنها برای دانش آموزان مسلمان عملی خواهد شد.

نعیمه کشور خان یکی از نمایندگان مجلس اصلاحیه‌ای برای این لایحه در نظر گرفته بود با این عنوان که واژه مدارس خصوصی پس از واژه دولت فدرال آورده شود که در پیش نویس لایحه تصویبی این اصلاحات منوط نشد.

رحمان بلیغور وزیر ایالتی آموزش و پرورش دولت فدرال پاکستان در این باره گفت: به لطف خداوند متعال، با تصویب این لایحه، از این پس تمامی دانش آموزان مدارس تحصیلات قرآنی دریافت خواهند کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره تفاوت نظرات مدارس مذهبی مختلف درباره ترجمه‌های قرآنی متفاوت نیز گفت: ما در این باره از تمامی روحانیون و علمای مذهبی شاخه‌های دینی مختلف از جمله دیوبندی، بریلوی و شیعه مشورت گرفته‌ایم. در نتیجه مواد درسی به حد کافی داریم که در مدارس تدریس کنیم که تفاوت نظر در آن‌ها وجود نداشته باشد.

وی همچنین توضیح داد که مدارس نیازی به استخدام معلمان جدید ندارند و معلمان کنونی مدارس به راحتی می‌توانند ترجمه ساده از قرآن مجید را تدریس کنند.

وی افزود: ما قصد نداریم چگونگی ترجمه قرآن مجید از زبان عربی را به زبان اردو به معلمان دیکته کنیم، تنها به ترجمه‌ای ساده و روان از قرآن مجید نیاز است، در نتیجه احتیاجی به استخدام معلمان متخصص و ویژه در این زمینه نخواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha