جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 413598
۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
انقلاب بحرین

حوزه/ روزنامه نگار بحرینی در مقاله خود در روزنامه گاردین انگلستان نوشت: برگزاری مسابقات ماشین سواری فرمول ۱ با افزایش سرکوب مردم همراه شده است، چون برای آل خلیفه این مسابقات از جان مردم اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی بازداشت شیخ عیسی مؤمن امام جماعت مسجد خیف در منطقه الدیر توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه و اجرایی شدن حکم سه ماه زندان وی به خاطر سخنان نماز جمعه، یوسف المحافظة نائب رئیس مرکز حقوق بشر بحرین گفت: نیروهای امنیتی در هفته گذشته 10 شهروند از جمله یک نوجوان را بازداشت کرده اند، اما اعتراض ها وتظاهرات مردمی در بحرین همچنان ادامه دارد به گونه ای که ما در همین هفته 40 تظاهرات و اعتراض مردمی را در 29 منطقه بحرین رصد کرده ایم که 9 تظاهرات مورد سرکوب نیروهای امنیتی واقع شده است.

وی افزود: در هفته گذشته 52 متهم در 12 پرونده مختلف سیاسی در دادگاه های بدوی و استیناف مجموعا به 313 سال زندان و سه حکم حبس ابد محکوم شده اند.

از سوی دیگر مریم الخواجه فعال حقوق بشر بحرینی اعلام کرد: پدرش عبدالهادی الخواجه که رئیس سابق مرکز حقوق بشر بحرین بوده اکنون 7 روز است که در زندان آل خلیفه دست به اعتصاب غذا زده و اکنون از درد کمر و تشنج در عضلات رنج می برد.

زید بن رعد الحسین کمیساریای عالی حقوق بشر نیز گفت: استمرار روند نقض حقوق بشر در بحرین و موج سرکوب انقلابیون نمی تواند مردم را ساکت کند، بلکه اعتراض مردم را مضاعف خواهد کرد و ما در مورد محدود ساختن آزادی بیان در بحرین انتقاد شدید داریم؛ چراکه این وضعیت با معاهدات بین المللی نظام بحرین در مورد حقوق بشر منافات دارد.

وی افزود: نظام بحرین تا کنون تابعیت 250 شهروند بحرینی را به اتهام واهی خیانت به منافع کشور سلب کرده است.

در همین راستا مرکز بازپروری قربانیان شکنجه موسوم به "خیام"، اقدامات خودسرانه نظام نسبت به انقلابیون بحرینی و ممانعت نظام از سفر برخی شهروندان و فعالان حقوق بشر به ژنو برای مشارکت در دوره 32 شورای حقوق بشر سازمان ملل را محکوم کرد و از کمیساریای عالی سازمان ملل و سازمان های حقوق بشر خواست از ادامه سرکوب و نقض آزادی بیان در بحرین جلوگیری کنند.

همچنین محمد صفا رئیس مرکز خیام نیز گفت: هدف نظام در ممانعت از سفر فعالان حقوق بشر به ژنو این است که جهان از اوضاع بحرین بی خبر بماند.

در همین راستا احمد الوداعی روزنامه نگار بحرینی نیز در مقاله خود در روزنامه گاردین انگلستان نوشت: برگزاری مسابقات ماشین سواری فرمول 1 با افزایش سرکوب مردم همراه شده است چون برای آل خلیفه این مسابقات از جان مردم اهمیت بیشتری دارد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha