جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش ملی حوزه انقلابی در مدرسه عالی دارالشفاء قم

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، انقلابی ماندن را روح حاکم بر حوزه های علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی پیش ازظهر امروز در همایش حوزه انقلابی با عنوان «من انقلابی ام» که در مدرسه  عالی دارالشفاء بر گزار شد گفت: حوزه انقلابی، حوزه ای است که به وظایف و رسالت های خود به خوبی واقف باشد و در انجام آن به شایستگی عمل کند.

وی افزود: اگر ما حوزویان به وظایف خود به خوبی واقف شدیم و تصویر درستی از رسالت و ماموریت حوزه داشتیم و در مقام عمل نیز به شایستگی عمل کردیم حوزه انقلابی هستیم؛ به هر میزانی که از این دو وظیفه کاسته شود از رسالت اصلی ما که رسالت انبیای الهی است کاسته است.

رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه بیان کرد: این اجلاس که با همت جمعی از علما برگزار شده به دنبال آن است که وظایف خود را به خوبی بشناسیم؛ باید بدانیم که آیا این وظایف را به خوبی شناخته ایم؟ دانش و معرفت عمیق، اخلاق و تربیت و منش دینی(منش نبوی) و روزآمدی و آگاهی از شرایط زمان و در دست داشتن نبض آینده از مهمترین لوازمی است که به آن التزام داشت.

وی گقت: اگر حوزویان بخواهند عناصر مذکور را داشته باشند باید انقلابی اصیل بمانند؛ هرچه روحیه انقلابی در حوزه کاهش بیاید قطعا روح حوزه های علمیه نیز در معرض خطر قرار می گیرد؛ حوزویان در هر دوره باید وضع خود را به خوبی تحلیل کنند ودر کنار آن باید با نظام اسلامی ارتباط مثبت داشته باشند و رسالت خود را نسبت به این نظام تبیین کنند؛ این جلسه، در حقیقت جلسه عوامل حیات حوزه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha