پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاستن آنها باید پیشگام باشد، گفت: در بعضی از استان ها، با تلاش مدارس حوزه علمیه خواهران، برخی از آمار آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و خودکشی کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین اجلاس سراسری مدیران و مؤسسین حوزه های علمیه خواهران که با موضوع «بررسی نقش حوزه های علمیه خواهران در پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی» در مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد، اظهار داشت: نقش آفرینی مدیران و موسسین حوزه های علمیه خواهران گواه صدق پشتیبانی و همراهی مستمر از حرکت بزرگ خانواده حوزه های علمیه خواهران است.

وی با بیان اینکه مهم ترین ویژگی انبیای الهی این بود که از جنس مردم و لسان آنها بودند، ابراز داشت: حوزه های علمیه خواهران از بدو تاسیس با دارا بودن ویژگی مذکور، همواره در حل مشکلات و آسیب های اجتماعی پیشگام بوده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه علمای سلف حوزه از جنس مردم بودند و در همه مسائل همراهی می کردند، افزود: امروز نیز همه علمای ما دغدغه معیشت مردم دارند و بدون آنکه خود را موظف از ناحیه کسی بدانند، به تقویت معیشت، اشتغال و فرهنگ مردم اهتمام داشته اند؛ امروز اکثر بیمارستان های شهرقم توسط علمای دین احداث شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی در ادامه با بیان اینکه تاسیس مدارس حوزه علمیه خواهران در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر بوده است، ابراز داشت: در حاشیه ترین مناطق قم و کشور مدارس علمیه تاسیس کردیم که حتی در خدمات شهری و تغییر وضع ظاهری منطقه موثر هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه های علمیه است، گفت: مگر حوزه علمیه می تواند نسبت به مولود خود بی تفاوت باشد؛ مگر حوزه علمیه می تواند استکبارستیز نباشد؛ به خصوص امروز که اربابان زور و سلطه از هراقدام و وسیله ای برای به استعمارکشیدن ملت های مظلوم و محروم استفاده می کنند.     

*حوزه غیرانقلابی از حوزوی بودن تهی است  

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه اصلا معنا ندارد هویت حوزه انقلابی از حوزه های علمیه گرفته شود، گفت: اگر انقلابی بودن از هویت حوزه گرفته شود، حوزه از حوزوی بودن تهی خواهد شد؛ شعار انبیاء مبارزه با ظلم بود؛ حوزه های علمیه نسبت به انقلاب پشتیبان، هادی، ناظر و مراقب هستند.

*حوزه در تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی پیشگام باشد

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در توجه به آسیب های اجتماعی و تلاش برای کاستن آنها باید پیشگام باشد، گفت: در بعضی از استان ها، با تلاش مدارس حوزه علمیه خواهران، برخی از آمار آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و خودکشی را کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه ظرفیت حوزه های علمیه خواهران پنهان است، افزود: رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید به خوبی این ظرفیت را شناختند و باید در راستای استفاده از این ظرفیت تلاش کرد.  

مدیر حوزه های علمیه خواهران با اشاره به اینکه امروز حوزه های علمیه خواهران دارای هویت در بحث تولید علم، تبلیغ، پژوهش، فناوری اطلاعات، آموزش و پشتیبانی است، تصریح کرد: امروز حدود9 هزار خواهران طلبه در فضای مجازی، روزانه تولید وبلاگ دینی می کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه حدود صدهزار نفر عضو شبکه کوثرنت هستند و 22 هزارنفر عضو فعال می باشند، ابراز داشت: امروز 37 هزار مبلغ خواهر سازماندهی شده اند؛ 30 هزار خواهر طلبه در آموزش و پرورش برای اقامه نماز جماعت و بیان معارف فعالیت دارند.

وی افزود: مشارکت در صدها پروژه های ملی و استانی،احداث 500 مدرسه علمیه، اشتغال به تحصیل 80 هزار طلبه، فارغ التحصیلی 100 هزار طلبه، فعالیت 570 هسته پژوهشی از فارغ التحصیلان برای مشارکت در پژوهش های جمعی، تشکیل 28 شورای علمی پژوهشی، فعالیت 298 کانون علمی، تشکیل 64 انجمن علمی و برگزاری 713 کرسی آزاد اندیشی از دستاوردهای مهم حوزه های علمیه خواهران است

مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه به دنبال توسعه تحصیلات تکیملی در 14 رشته سطح سه و پنج رشته سطح چهار هستیم، گفت: اگر می خواهیم دانش آموختگان حوزه های علمیه خواهران در عرصه نظریه پردازی فعال باشند، باید تقویت سطح چهار را جدی بگیریم.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha