چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عبادی-همایش اقتصاد مقاومتی بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: همان طور که در زمان جنگ فرمان آزادسازی خرمشهر داده شد، امروز هم فرمان اقتصاد مقاومتی داده شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلیرضا عبادی، در همایش اقتصاد مقاومتی در بیرجند، اظهار کرد: اقتصاد مانند جریان خون در بدن است، اما هدف نیست و امروز ما شرایط ویژه ای داریم، چرا که بحث پیروزی و شکست است و این موضوع نه تنها در سرنوشت ما، بلکه سرنوشت آیندگان نیز موثر است.

وی با اشاره به اینکه باید سخنرانی ها و همایش ها را تبدیل به کار و تلاش و عمل کنیم، تاکید کرد: چند سال است که مقام معظم رهبری هشدار می دهند، در مقابل دشمن سیاست اقتصاد مقاومتی را اتخاذ کنیم و بیشتر به برگزاری همایش اکتفا کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه همان طور که در زمان جنگ فرمان آزادسازی خرمشهر داده شد، اظهار کرد: امروز هم فرمان اقتصاد مقاومتی داده شده است و بدان معنا است که همه کسانی که نقشی دارند، مسئول اجرای اقتصاد مقاومتی هستند.

وی افزود: چطور اگر افرادی در صحنه نظامی از خود ضعف نشان دهند و رخنه ای را برای دشمن باز کنند، محاکمه می شوند، حال اگر کسی در عرصه اقتصاد نیز از خود ضعف نشان دهد و باعث رخنه کردن دشمن شود باید محاکمه شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر این که سرنوشت یک کشور نباید بسته به اندیشه های بزدلانه ی برخی ها باشد، ابراز داشت: اگر در راه اقتصاد مشکل قانونی وجود دارد، مجلس و دولت باید پاسخگو باشند و مشکل را رفع کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان با اشاره به نرخ بالای سود بانکی، افزود: فریاد سرمایه گذاران به خاطر سود بالای بانکی بلند است و بانک ها سودهای کلان خود را می گیرند اما تولید قفل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: کالاهای مرغوب ایرانی را با بِرند خارجی می فروشند و از سویی دیگر برخی افراد  کالاهای نامرغوب را به نام کالای ایرانی می فروشند که این یک نوع نفوذ است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش واردات کالاهای قاچاق از منابع رسمی وارد می شود، اما کسی جلوگیری نمی کند باید بدانیم این مسائل سرنوشت ما است و اگر به آن توجه نشود ما به خواری می کشاند و جالب این است که این کارها را خودی ها انجام می دهند نه بیگانه ها.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان جنوبی تصریح کرد:  واردات به صورت گسترده انجام می شود و کنترلی بر آن نیست، این چه خیانتی است که انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با شاره به اینکه نباید فرصت ها را از دست داد، خطاب به مسئولان تاکید کرد: برنامه های سخنرانی و همایش ها را کم کنید و به جای آن راه را مشخص کنید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha