پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کارگاه روحانیت و سیاست حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)

حوزه /حجت الاسلام هاشمی گفت: طلاب و روحانیون سعی کنند که فریب بازی های سیاسی عده ای سودجو را نخورند و بازیچه دست افراد نالایق نشوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت اسلام مرتضی هاشمی، پیش از ظهر امروز در کارگاه روحانیت و سیاست در جمع طلاب مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) گفت: طلاب علوم دینی باید مهارت نگارش را بخوبی فرا گیرند تا بتوانند علم خود را به مردم و جامعه ارایه دهند.

وی در ادامه با اشاره به تخصص حوزویان تصریح کرد: منابع اصلی علوم انسانی و اسلامی در درون حوزه های علمیه یافت می شود، از این رو مبلغان باید برای ارایه محتوای مناسب آمادگی های لازم را کسب کنند.

استاد حوزه علمیه همدان در ادامه با اشاره به فعالیت احزاب سیاسی، ابراز داشت: حزب به گروهی از مردم گفته می شود که دارای منافع مشترکی به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هستند که گاهی تابع قوانین هستند و گاهی هم برای به دست آوردن قدرت از راه ممکنی وارد عمل می شوند.

وی با اشاره به علل پیدایش احزاب خاطرنشان کرد: افرادی که در کشورها دارای قدرت هستند و می خواهند نیروهایی که با آنها هم فکر هستند بر سرکار بیایند احزابی را با رویکرد مورد نظر خود طراحی می کنند.

حجت الاسلام هاشمی به طلاب و روحانیون حاضر در جلسه توصیه کرد:  سعی کنند که فریب بازی های سیاسی عده ای سودجو را نخورند و بازیچه دست افراد نالایق نشوند.

وی در ادامه با اشاره به دخالت های ابر قدرت ها و مستکبران جهانی، گفت: در بعضی مسایل کلان کشور احزابی دل باخته به قدرت های خارجی و با ظاهر سازی خوبی دست به تخریب های فراوانی در کشور می شوند.

استاد حوزه علمیه همدان در پایان اظهار داشت: مسئله دخالت در تمامی ادوار تاریخی وجود داشته و وظیفه اصلی ما طلاب روحانیون این است که در مرحله نخست معلومات خود را بالا ببریم و در نهایت مردم را در این مسائل مهم روشن کنیم.

انتهای پیام

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha