جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله جلال گنبدی

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان با اشاره به موانع راه الهی گفت: موانع سعادت انسان در دنیا به وفور پیدا می شود و زرق و برق های دنیا سبب غلفت انسان ها می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله جلال گنبدی، ظهر امروز در درس اخلاق مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان گفت: هدف آفرینش و خلقت جهان، انسان سازی است، از این رو ما باید برای رسیدن به این هدف الهی مقدمات آن را فراهم کنیم.

وی در ادامه افزود: عمر آدمی فرصتی گران بها و دست نیافتی است که باید با همت و توکل بر خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع) به دنبال به دست آوردن اخلاق و راه رستگاری بود.

استاد اخلاق حوزه علمیه همدان با اشاره به موانع راه الهی ابراز داشت: موانع سعادت انسان در دنیا به وفور پیدا می شود و زرق و برق های دنیا سبب غلفت انسان ها می شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اهتمام به خواندن ادعیه، تاکید کرد: ما نباید از ذکر اسماء خداوند متعال و ادعیه های وارده غافل شویم، زیرا ادعیه و اسماء الهی در بردارنده کامل اخلاق اسلامی است.

وی با بیان این که طلاب باید به اخلاق اهتمام بورزند، گفت: به شما طلاب و روحانیون توصیه می کنم که تا جوان هستید دنبال علم آموزی، بخصوص علم اخلاق بروید، کتاب هایی همچون معراج السعادة و جامع السعادة را حتما مطالعه کنید و همچنین با عمل خالص خود متخلق به اخلاق اسلامی شوید.

آیت الله گنبدی با اشاره به خصوصیات انسان کامل، ابراز داشت: تنها فرقی که انسان کامل با خداوند متعال دارد این است که خداوند، خالق است و انسان مخلوق و چنین فردی با اذن الهی تمامی کارهای خداوند را غیر از خلق می تواند انجام دهد.

وی در پایان تاکید کرد: در زندگی سعی کنید خویشتن دار باشید تا با صبر به اطمینان قلبی که خداوند متعال در قرآن گفته است برسید و در دین داری و کارهای روز مره بی صبری نکنید چون بی صبری سبب ابتلا به گناه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha