چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
آزمون جامعه الزهرا(س)

حوزه/آزمون ورودی جامعه الزهرا(س)، امروز جمعه، یکم اردیبهشت، به طور همزمان در ۴۷ حوزه امتحانی در ۳۱ استان کشور برگزار شد.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: امسال برای نخستین بار آزمون ورودی تمام مقاطع تحصیلی اعم از سطح یک به دو، سطح دو، سطح سه و سطح چهار به صورت همزمان و هماهنگ در یک روز برگزار شده است.

حجت الاسلام اباذر عمرانی فر با اشاره به افزایش ۶۰ درصدی داوطلبان در آزمون ورودی سال جاری، انگیزه و علاقه به فراگیری علوم دینی و فراهم بودن قوانین برای جذب حداکثری را از مهم ترین علت‌های رشد داوطلبان برشمرد.

وی عنوان کرد: این آزمون به منظور سنجش و پذیرش داوطلبان برای ادامه تحصیل در قالب برنامه‌های حضوری، غیرحضوری و مجازی این موسسه برگزار شده است.

رئیس اداره سنجش و پذیرش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه این آزمون در کل کشور با همکاری مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش برگزار شده است؛ تصریح کرد: تهران، مشهد، اصفهان و کرمان پس از قم، بیشترین آمار شرکت کنندگان در این آزمون ورودی را داشتند.

عمرانی فر در ادامه افزود: این آزمون در استان قم در ۱۳ حوزه امتحانی برگزار شد

وی با بیان اینکه داوطلبان بازپذیری سطح دو ۶۰ دقیقه و داوطلبان ورودی سطح دو و سه ۷۰ دقیقه فرصت پاسخگویی به پرسش‌های آزمون داشتند؛ افزود: داوطلبان سطح چهار با دو دفترچه اختصاصی  و مشترک و در ۶ رشته «تفسیر و علوم قرآن با گرایش تفسیر تطبیقی»، «تفسیر و علوم قرآن با گرایش علوم و معارف قرآن»، «تاریخ اسلام با گرایش تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام»، «فقه و اصول با گرایش فقه خانواده»، «کلام اسلامی» و «فلسفه اسلامی با گرایش حکمت متعالیه»، ۱۵۰ دقیقه برای پاسخگویی به پرسش‌های اختصاصی و ۴۵ دقیقه برای پرسش‌های عمومی فرصت داشتند.

عمرانی فر در پایان از اعلام نتایج اولیه آزمون کتبی با اعلام دو برابر ظرفیت در روز ۳۱ اردیبهشت ماه از طریق سایت جامعه‌الزهرا(س) خبر داد و تأکید کرد: پذیرفته شدگان آزمون کتبی تا پنجم خردادماه، جهت تکمیل فرم‌های مربوط به پذیرش، تعیین زمان مصاحبه و ارسال مدارک درخواستی از طریق سامانه پذیرش فرصت دارند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha