سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به روز ۲۷ رجب روز بعثت رسول اکرم (ص) گفت: بعثت پیامبر بزرگ‌ترین عطیه و نعمت الهی برای بشریت است.

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرارسیدن عید مبعث اظهار داشت: در این روز رسول خدا (ص) به رسالت برانگیخته شد و این مبعث مبدأ همه فضایل در حق همه انسان‌ها تا قیامت است.

وی افزود: پیام بعثت پاک‌سازی نفوس و جان انسان‌هاست و هرچه مرتبه ایمان و تقوا در جان انسان‌ها تقویت شود، آرام‌آرام ادعا، خودبینی و خودمحوری کاسته می‌شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با بیان اینکه هدف از رسالت همه اولیا و انبیای الهی، اجرای عدالت اجتماعی و برپایی حکومت اسلامی بوده است، گفت: عملی کردن سیره معصومین(ع) و اجرای آموزه‌های دینی بدون تشکیلات و حکومت اسلامی امکان‌پذیر نیست .

* مبلغان به تبیین اهداف بعثت پیامبر رحمت بپردازند

وی با تأکید بر تبیین اهداف بعثت پیامبر (ص) توسط مبلغان و روحانیون گفت: روحانیون و مبلّغان به‌خصوص در برهه کنونی که اسلام آماج حملات دشمن قرار دارد، باید به تبیین اهداف بعثت پیامبر رحمت بپردازند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد اظهار داشت: ما به‌عنوان امت اسلام باید اقدامات جدی داشته باشیم و ضمن حفظ وحدت، رسول خدا(ص) را در همه ابعاد وجودی‌شان به جهان معرفی کنیم زیرا امروز جهان تشنه معارف نبوی است.

وی تصریح کرد: ما باید قدردان نعمت بعثت باشیم، چراکه ما امت برگزیده خداوند و امت الگو و برتر در تمام اعصار هستیم و امیدواریم مبلّغان راستینی برای دین اسلام و سربازان شایسته‌ای برای آخرین فرستاده خدا و امام زمان(عج) باشیم.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: بنا بر فرمایش رهبر انقلاب امروز وظیفه ما مسلمانان آگاه‌سازی دنیا از حقیقت بعثت است، یعنی برانگیخته شدن برای نجات بشر، یعنی استقرار نظام صلاح این معنای بعثت بوده و به معنای دیگر خیرخواهی برای تمام آحاد بشر است.

وی گفت: بعثت پیامبر اکرم (ص) می‌تواند فرصتی مناسب برای وحدت امت اسلامی باشد تا در سایه این وحدت بتوانیم بر توطئه‌های دشمنان جهان اسلام غلبه کنیم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد ادامه داد: خداوند نعمت‌های بسیار به بشریت ارزانی داشته که یکی از این نعمات بزرگ بعثت رسول گرامی اسلام (ص) است، زیرا این نعمت باعث سعادت و خوشبختی انسان در دنیا و آخرت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون‌که به برکت آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) نهال کوچک اسلام به درختی بزرگ تبدیل شده است، تمام مسلمانان، علما، روحانیون و اندیشمندان باید برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha