پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام میثم همایی معاونت تهذیب حوزه علمیه استان فارس

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس، با بیان این که خداوند با مبعوث کردن پیامبر(ص) بر همه انسان ها منت و ارج نهاد، گفت: ارج نهادن از این جهت است که پیامبر(ص) که مسئولیت هدایت و رهبری جامعه را دارد، از میان خود انسان ها برگزیده و به عنوان الگویی به همگان معرفی شد.

حجت الاسلام میثم همایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان فارس، ضمن تبریک فرارسیدن عید مبعث به تمامی مسلمانان جهان، اظهار داشت: بعثت در فرهنگ قرآن به معنای عامل برانگیختن و رساندن به مرحله ای خاص از تکامل است که در آن نوعی تحول وجود دارد.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس گفت: برانگیختن و فرستادن پیامبر(ص) از جانب خداوند برای هدایت انسان، نوعی از تحول و تکامل است و در جای جای قرآن کریم نیز انتساب بعثت به خداوند است.

حجت الاسلام همایی افزود: با همین قانون های خاص هستی و ارسال پیامبران که برای ارشاد و راهنمایی مردم مبعوث می شوند، خداوند بر مردم ارج می گذارد، از این جهت که پیامبران که مسئولیت هدایت و رهبری جامعه را عهده دار خواهند شد، از جنس خود مردم و از میان آنها برگزید.

وی با بیان این که چون انسان قابل رشد است به "الگو" نیاز دارد، گفت: جامدات قابل رشد نیستند، اما انسان قابلیت رشد را دارد و کسی که این قابلیت را دارد به الگویی نیازمند است تا مثل آن رشد کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان فارس، خاطرنشان کرد: در نهج البلاغه امیرالمؤمنین(ع)، هدف از بعثت را اعلام رسالت به جهانیان معرفی می کند، چرا که او باید هم بشارت دهنده و هم انذار کننده به بندگان باشد.

وی گفت: همه بندگان خدا باید هر چه بیشتر با شیوه زندگی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) آشنا شوند و آن را در زندگی خود سرلوحه قرا دهند، زیرا انسان برای رسیدن به آرامش و سعادت دنیا و آخرت، باید به سمت دین وعمل به دستورات آن کام بردارد.

حجت الاسلام همایی اضافه کرد: در جایی دیگر امیر المؤمنین(ع) می فرماید، خدا پیامبراسلام را هنگامی مبعوث فرمود كه مردم در حیرت و سرگردانی بودند، در فتنه ها به سر می بردند، هوا و هوس بر آنها چیره شده و خود بزرگ بینی و تكبر، به لغزش های فراوانشان كشانده بود و نادانی های جاهلیت، پست و خوارشان كرده، و در امور زندگی حیران و سرگردان بودند، و بلای جهل و نادانی دامنگیرشان بود؛ پس پیامبر(ص) در نصیحت و خیرخواهی نهایت تلاش را كرد، و آنان را به راه راست راهنمایی و از راه حكمت و موعظه نیكو، مردم را به خدا دعوت فرموده و این همان هدف والای بعثت پیامبران است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha