پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی-مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که از آموزه های بعثت، برای انتخاب فرد اصلح در انتخابات استفاده نماییم، گفت: پیامبر اکرم(ص) تجسم عدالت درونی و بیرونی، اخلاق پسندیده، مهر ورزی و صبوری بودند و یکی از سه رکن پیشرفت دین مبین اسلام در رسالت حضرت محمد(ص) اخلاق نیکو و پسندیده آن حضرت بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام  والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع  طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قزوین ضمن تبریک عید مبعث، به مسئله بعثت اشاره و گفت: بعثت یک تحول فکری، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ... در جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: پیامبری که  مبعوث به رسالت می شود آموزه های جدیدی از وحی برای مردم می آورد تا آنها را به سوی تقرب به  خداوند متعال و زندگی پاک و سعادت رهنمون سازد.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود:این تحول همه جانبه در زمان های مختلف با توجه به ظرفیت و قابلیت افراد جامعه متفاوت است و در صدر اسلام به علت جاهلیت  فراگیر آن زمان نتوانستند از بعثت بهترین استفاده را ببرند و یا در حق مطلوبی قدم بردارند، به طوری که  طبق آیات نورانی قرآن پیامبر اکرم (ص)  در روز قیامت از امت خود شکایت می کند که  آنها قرآن را مهجور کرده و به این کتاب اسمانی اعتنایی نکرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی افزود: در زمان ما بینش و فهم جامعه به حد زیادی ارتقا کرده است که جامعه بشریت می تواند بهترین استفاده را از این منبع فیض الهی ببرد.

وی تصریح کرد: ملت ایران اسلامی به قدری توانستند از آموزه های ظلم ستیزی و دفاع از محرومین و تفکر خدا باوری و خدا محوری استفاده کنند و پیروی نمایند که از امام راحل (ره) که  مرجعی عالیقدر و دست پرورده بعثت  نبی مکرم اسلام (ص) بود این انقلاب اسلامی را تحقق  ببخشد .

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: در شرایط انتخابات، آموزه های بعثت می تواند راهگشای جامعه در انتخاب اصلح باشد، چرا که  ملاک های صحیح مانند ایمان ، شجاعت و خدا باوری و خدا محوری وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha