پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله مروی-عضو شورای عالی حوزه

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه، رسالت امروز حوزه و روحانیت را جهانی خواند و گفت: در گذشته اگر کسی وارد حوزه می شد رسالت خود را شهرستانی، استانی و یا کشوری می دید، اما امروز رسالت طلبه جهانی شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بوشهر، آیت الله جواد مروی، در ادامه برنامه های سفر مسئولان شورای عالی حوزه به استان بوشهر، ظهر امروز در دیدار با طلاب مدارس علمیه شهر خورموج به رسالت خطیر طلاب و روحانیون اشاره کرد و گفت: در گذشته اگر کسی وارد حوزه می شد رسالت خود را شهرستانی، استانی و یا کشوری می دید، اما امروز رسالت طلبه جهانی شده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: در زمان کنونی مکتب اهل بیت(ع) همه جهان را در نوردیده است و هرجای دنیا را نگاه کنید، افرادی تشنه علوم و دستورات دینی، مذهبی و معارف غنی تشیع را خواهید یافت.

وی با بیان اینکه باید بر طبق این رسالت جهانی برنامه ریزی کرد، گفت: اولین نکته علم آموزی و داشتن همت و شدت برای کسب علم در این مسیر است.

استاد حوزه علمیه قم خطاب به طلاب عنوان کرد: مسیر سختی را انتخاب کرده اید و این مسیر احتیاج به ابزارها و الزاماتی دارد و باید با تجهیزات کامل وارد این میدان شد.

آیت الله مروی، داشتن همت عالی را یکی از موثرترین الزامات طلبگی عنوان کرد و بیان داشت: در حوزه های علمیه استعداد و نبوغ حرف اول را نمی زند بلکه داشتن استعداد متوسط و در کنار آن علو همت طلبه را به همه اهداف خود می رساند؛ جمع زیادی از نخبگان حوزه را افرادی تشکیل می دهند که استعداد متوسط داشته اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه دیگر ابراز موفقیت طلبه را داشتن تقوا عنوان کرد و اظهار داشت: تاثیر در نفوس با ارتباط با خدا شکل می گیرد و اگر این ارتباط را قوی کنید می توانید در نفوس مردم اثر داشته باشید.

تاکید بر لزوم توجه اساتید به درس اخلاق

آیت الله مروی همچنین در نشستی با اساتید مدارس علمیه شهر خورموج، با تقدیر از تلاش های آنان، گفت: یکی از برنامه های شورای عالی حوزه دیدار با اساتید و طلاب در استان ها است که بتوان از پیشنهادات آنها در جهت پیشبرد بهتر حوزه استفاده و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه در پایان بر توجه به درس اخلاق تاکید کرد و افزود: در کنار تدریس در کلاس، بخشی از وقت خود را می توان صرف مباحث اخلاقی کرد، چرا که نیاز امروز طلبه است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha