پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جلسه مسئولان شورای عالی حوزه با اساتید مدرسه علمیه شهر خورموج

حوزه/ مدیر حوزه علمیه بوشهر گفت: از امسال ثبت نام دوره تخصصی کلام شروع شده و با تلاش های صورت گرفته مجوز رشته تخصصی تبلیغ هم از شورای حوزه استان اخذ شده و در حال پیگیری مراحل بعدی آن هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین رضا خدری، ظهر امروز در نشست آیت الله جواد مروی، عضو شورای عالی حوزه های علمیه و برخی از مسئولان این شورا با اساتید مدارس علمیه شهر خورموج، از راه اندازی اولین دوره تخصصی کلام در حوزه علمیه استان بوشهر خبر داد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر ادامه داد: از امسال ثبت نام دوره تخصصی دوره تخصصی کلام شروع شده و همچنین با تلاش های صورت گرفته مجوز رشته تخصصی تبلیغ هم از شورای حوزه استان اخذ شده است و در حال پیگیری مراحل بعدی آن هستیم.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه های مهم حوزه استان راه اندازی سطح دو در مدارس بود که در حال حاضر در بوشهر این مهم تحقق یافته و در مدارس علمیه بلند مدت برازجان و کنگان نیز به زودی این کار انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خدری یکی دیگر از کارهای صورت گرفته را اعطای تسهیلات به طلاب و اساتید عنوان کرد و گفت: با اعطای تسهیلات، بخشی از مشکلات طلاب و اساتید حل شده است.

آیت الله مروی نیز در این نشست با تقدیر از تلاش های اساتید، گفت: یکی از برنامه های شورای عالی حوزه دیدار با اساتید و طلاب در استان ها است که بتوان از پیشنهادات آنها در جهت پیشبرد بهتر حوزه استفاده و تصمیماتی را اتخاذ کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بر توجه به درس اخلاق تاکید کرد و افزود: در کنار تدریس در کلاس، بخشی از وقت خود را می توان صرف مباحث اخلاقی کرد، چراکه نیاز امروز طلبه است.

برپایه این گزارش، در این نشست اساتید به بیان پیشنهادات خود در راستای پیشبرد اهداف حوزه پرداختند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha