پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام تقی قرائتی

حوزه/ ثبت نام نوزدهمین دوره آموزش تبلیغ و مدیریت مسجد ویژه طلاب ساکن در قم تا ۲۲ اردیبهشت ماه از سوی این موسسه تمدید شد.

حجت الاسلام و المسلمین تقی قرائتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اعلام این خبر اظهارداشت: با توجه به اینکه مساجد پایگاه اصلی و منحصر به فرد تبلیغ و تثبیت دین به شمار می آیند و آشنایی طلاب با مدیریت مساجد ضروری است، لذا موسسه مسجد این دوره ها را در دو دوره کوتاه مدت و بلند مدت برگزار می کند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد افزود: امروزه تنوع رسانه ها موجب شده است که هر فردی بتواند در هر رشته ای به شکلی هنرمندانه و بهینه فعالیت کند و مساجد در این فضا باید، خدمات بسیاری به مردم ارایه دهند، زیرا همان گونه که در یک مدرسه، کارشناس مشاوره، مربی پرورشی و ورزش برای دانش آموزان وجود دارد، در مساجد هم خدام، هیئات امنا و ائمه جماعات با همه گروه های سنی در ارتباط هستند، از این رو باید از مهارت های لازم نسبت به اداره مساجد برخوردار باشند و بر این اساس «موسسه مسجد» در طول ۱۸ سال گذشته برای طلاب و نیز خادمین مساجد دوره های آموزشی برگزار کرده است و از مهرماه امسال نیز برای طلاب دوره ای بلند مدت و در ماه محرم دوره های کوتاه مدت برگزار می کند.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: علاوه بر تربیت ائمه جماعات برای مساجد، تربیت کارشناس مسجد هم در دستور کار این موسسه بوده است به گونه ای که بر این اساس همه ساله در استان های مختلف دوره هایی به صورت کوتاه مدت برگزار می کند.

وی بیان داشت: برگزاری دوره مسجدشناسی و کاربری های مسجد در حوزه هایی همانند معماری مسجد، اطفای حریق، الکترونیک و نورپردازی از دیگر برنامه های آموزشی این موسسه است تا افرادی که اداره مساجد را بر عهده دارند، از تخصص های لازم برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به نوزدهمین دوره آموزش تبلیغ و مدیریت مسجد اشاره کرد و گفت  این دوره ویژه طلاب و روحانیونی می باشد که در شهر قم سکونت دارند و در صورتیکه طلاب سایر شهرستانها تقاضای ثبت نام دارند به نشانی ذیل مراجعه کنند؛

http://www.almasjed.net/?p=2882

وی گفت : واجدین شرایط ثبت نام موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد برای سال تحصیلی  96 – 97  می باید دارای حداقل اتمام پایه 6 و سابقه تبلیغ و حضور در اردوی توجیهی (یک روزه) را داشته باشند.

مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی مسجد افزود: نحوه ثبت نام هم از طریق سایت مسجد به نشانی www.almasjed.net  و هم به صورت حضوری با مراجعه به مدرسه علمیه دارالشفاء ، ساختمان 1 ، طبقه 2 (روبروی امتحانات شفاهی ) مراجعه داشته باشند.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر همه روزه از ساعت 10 الی 12 با شماره تلفن 37737701 - 025  می توانند تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام    313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha