جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین  محمود رضا جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، مرکز تحقیقات زن و خانواده از مراکز پیشتاز است و توقع جدی از این مرکز، حضور و میدان‌داری تئوریک در این زمینه ‌است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی، امروز در نشست عمومی مرکز تحقیقات زن و خانواده که در ساختمان این مرکز برگزار گردید،با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: همه امور باید با دقت و حساسیت زیادی انجام شود؛ البته باید مراقب باشیم که این دقت و حساسیت موجب نشود که از سرعت کار کم شود.

وی با بیان این که خوشبختانه در حال حاضر مطالعات در زمینه زن و خانواده جایگاه بسیار بهتری نسبت به گذشته دارد افزود: در گذشته به مطالعه در زمینه زن و خانواده توجه نمی‌شد و در حال حاضر شرایط تغییر کرده است و  مطالعات در این زمینه جایگاه خود را تا حدود بسیار زیادی پیدا کرده است و باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد تا هرچه سریع‌تر از مرحله استقرار عبور کنیم.

رئیس هیئت امنا مرکز تحقیقات زن و خانواده با تاکید بر توجه بیشتر به خروجی فعالیت‌ها اظهار داشت: مرکز تحقیقات زن و خانواده پس از قریب به 20 سال فعالیت، باید به جایگاهی دست یابند که پاسخگوی بسیاری از سوالات در زمینه زن و خانواده باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این‌که مرکز تحقیقات زن و خانواده، اثرات زیادی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته است، خاطرنشان کرد: در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، مرکز تحقیقات زن و خانواده از اولی‌ترین مراکز است و توقع جدی از این مرکز، حضور و میدان‌داری تئوریک در این زمینه ‌است.

وی در ادامه به اهمیت تعامل با دیگر مراکز همسو اشاره کرد و گفت: باید در بخشی از فعالیت‌ها شتاب بیشتری صورت گیرد و بنده معتقدم که باید بخشی از برنامه سوم، وارد برنامه 5 ساله دوم شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان با بیان این که بسیاری از فرهنگ‌های سنتی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده‌اند، تصریح نمود: تلاش ما در مرکز تحقیقات زن و خانواده این است که جامعه را به سمت زندگی ایرانی و اسلامی سوق دهیم، زیرا سبک زندگی اسلامی موجب برطرف شدن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha