جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجدی در نیوجرسی، یک درمانگاه رایگان افتتاح کرد

حوزه/یک مسجد در شهر چری هیل واقع در ایالت نیوجرسی، اقدام به افتتاح درمانگاه رایگانی برای نیازمندان و کسانی کرده که دارای بیمه درمانی نیستند ، کرده است .

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از nj، یکی از مساجد آمریکا اقدام به راه اندازی یک درمانگاه رایگان و مرکز امدادی و فرهنگی کرده است. این مسجد که در شهر چری هیل واقع در ایالت نیوجرسی در آمریکا قرار دارد، درمانگاه رایگان را رسما افتتاح کرد.
این مرکز از روزهای شنبه‌ هر ماه از ساعت 9 صبح تا 1 بعد از ظهر فعالیت خواهد داشت و بیماران را بر اساس وقت قبلی ویزیت می‌کند. بیمارانی که دارای بیمه درمانی نیستند می‌توانند به صورت رایگان در این مرکز مورد درمان قرار بگیرند. به علاوه این مرکز تنها به جامعه مسلمانان خدمت نکرده و تمامی اقشار جامعه برای دریافت خدمات درمانی می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند. این درمانگاه مساحتی به وسعت 4 هزار فوت از ساختمان مسجد را که 15 هزار فوت می‌باشد به خود اختصاص داده است. مسجد نیز  برای خرید لوازم مورد نیاز درمانگاه، کمک مالی 10هزار دلاری از مسلمانان جمع آوری کرده است.
اهمیت بالای خدمت به جامعه در اسلام
دکتر جبرئيل اوییمی، مدیر درمانگاه دقایقی پس از بریدن روبان قرمز و افتتاح این مرکز درمانی در عصر روز گذشته، در مراسمی که با حضور مقامات رسمی و مسلمانان برگزار شد گفت: ما همین امروز 15 بیمار را ویزیت کردیم. خدمت به جامعه در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است. ما هر دو سال یکبار نمایشگاه سلامت برگزار می‌کردیم اما بالاخره تصمیم گرفتیم دست به اقداماتی عملی‌تر برای خدمت به مردم بزنیم. و به این نتیجه رسیدیم که راه اندازی این درمانگاه رایگان بهترین شیوه برای انجام این کار است.
اوییمی که در پزشکی داخلی تخصص داشته و یک پزشک بومی نیجریه‌ای در شبکه سیستم بهداشت و درمان مجازی می‌باشد گفت: تقریبا 18 درصد مردم در این منطقه بیمه درمانی ندارند. تازه این آمار جدای آمار کسانی است که قدرت پرداخت حق بیمه درمانی را ندارند. به همین جهت نیز نیاز به چنین درمانگاهی به شدت احساس می‌شود.
در بیانیه مسجد درباره درمانگاه رایگان نیز آمده است: مسئله بهداشت و درمان همچنان در صف اول نگرانی‌های مردم آمریکا قرار دارد. سیاستمداران جمهوری‌خواه در مجلس سنا قصد دارند بیمه درمانی اوباما را جایگزین کرده و هزینه‌های درمانی را افزایش دهند و به همین دلیل نیز تمامی ساکنان آمریکایی بیش از پیش نگران هستند که آیا از پس مخارج درمانی برخواهند آمد یا خیر.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha