جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار جمعی از شاعران قمی با تولیت حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به همراه جمعی از شاعران، ضمن دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در این دیدار که امروز برگزار شد، گفت: در سیره اهل بیت(ع) مشاهده شده که گاهی نسبت به برخی شاعران و اشعارشان، عنایت خاصی داشتند و از آنها تجلیل کرده اند.
وی با اشاره به اهمیت ابزار هنری شعر در نشر معارف اسلامی گفت: این رفتار اهل بیت(ع) نسبت به برخی شاعران و اشعار، نشان از تأثیرگذاری خاص این هنر بر مخاطبان است. گاهی نفوذ یک بیت شعر در دل انسان، تحولات زیادی را در او ایجاد می کند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: کسی که می خواهد درباره آموزه های اسلامی، اهل بیت و ارزش های دینی شعری بگوید، باید آدابی را رعایت کند؛ شاعر در چنین شرایطی باید پاک و با وضو باشد تا شعر او تأثیرگذار گردد.
وی با بیان این که ورود در عرصه شعر آیینی، سرمایه معنوی بزرگی در اختیار انسان قرار می دهد که باید مراقب آن بود، ادامه داد: شایسته است برای رونق هرچه بیشتر اشعار آیینی، جمعی از شاعران پیش کسوت و شاعران جوان تشکیل شود تا ضمن حفظ اصول و مبانی شعر آیینی، اشعاری مورد پسند و بر حسب شرایط و زمان حال سروده شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ممکن است افراد بی تجربه در این عرصه بدون نظارت اساتید و بزرگان شعر و ادب، وارد شوند که نتوانند کار شایسته ای انجام دهند. در این راستا، قم باید الگویی برای همگان باشد.
بر اساس این گزارش، سید موسی حسینی کاشانی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در ابتدای این مراسم اظهار داشت: جشنواره رضوی هر ساله در سراسر کشور برگزارمی شود و قم، میزبان بخش «شعر کرامت» است که در این راستا فراخوان در دو بخش غزل و مثنوی انجام شده است.
وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دهه کرامت گفت: قم دارای جایگاه خاص دینی و معرفتی است، از این رو تلاش داریم محل دبیرخانه دائمی شعر آیینی را در قم قرار دهیم که در این راستا کارهای مقدماتی انجام شده است.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha