شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اعرافی در نمازجمعه قم

حوزه/ خطیب جمعه قم گفت: انتخابات فصل مهم در تعیین سرنوشت کشور است و مردم سالاری دینی در انتخابات نهفته است، بطوریکه آزادی، امنیت، رشد و بالندگی عمومی و آگاهی مردم همه نشأت گرفته از یک انتخابات حداکثری و خوب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه،»، آیت الله علیرضا اعرافی  در خطبه های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به اینکه انتخابات و دوره تبلیغات شیرینی‌های بسیاری داشت، گفت: آزادی، امنیت، نظم، رشد و آگاهی مردم، توجه به قانون و... شیرینی‌های انتخابات است، البته گاهی از خط قرمز‌های اخلاقی و امنیتی عبورهایی صورت گرفت که شایسته نبود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: همه کسانی که شرایط قانونی دارند باید در انتخابات شرکت کنند؛ چرا که این حضور وظیفه قانونی، دینی و ملی همگان است و باید بر اساس حجت الهی گزینه‌های اصلح را برگزینیم.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه رشد کشور در گرو حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه است، گفت: باید بعد از انتخابات همه به منتخبین کمک کنند؛به فضل خدا امروز بدخواهان شکوه حضور ملت را خواهند دید و این شکوه حضور آنها را از اقدامات شرورانه به فضل الهی ناامید خواهد کرد.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سند 2030 اظهار کرد: باید اشکالات که در محتوا و فرآیند وجود داشته مورد توجه قرار گرفته و به صورت شفاف بیان شود.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان اینکه در اسناد بین المللی می‌خواهند ،جامعه ما گرفتار فرهنگ غربی شود تاکید کرد: باید بر اساس رهنمود رهبری این سند کنار گذاشته و بر اساس سند تحول و گفتمان اسلامی نظام تعلیم و تربیت خود را هدایت کنیم.

آیت الله اعرافی، فرارسیدن ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داد و افزود: ماه مبارک رمضان بهار قرآن، بهار دعا و بهار نیایش است و اگر در این ماه قرآن و دعا را به یکدیگر نزدیک کنیم و فقر را در جامعه ریشه کن کنیم، در آن شرایط می‌توانیم بگوییم که از این ماه مبارک تاثیر گرفته‌ایم.

امام جمعه قم با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر بیان کرد: باید همیشه بدانیم جوانان عزیز ما و چهره‌های دلباخته اسلام و انقلاب اسلامی جان خود را به کف نهادند و نشاط و جوانی خود را تقدیم شما ملت کردند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه اگر ایثار و مقاومت دوران دفاع مقدس نبود این آزادی و شکوه امروز را نداشتیم، تصریح کرد: روز فتح خرمشهر، روز بسیار بزرگی است و در این روز مقاومت خود را به دنیا نشان دادیم. مقاومت، ایثار و فداکاری رمز اقتدار ملت است و امروز نیز مقاومت مایه اعتلای ما است؛ایثار و مقاومت مهم‌ترین عامل تعالی کشور است و اگر جامعه‌ای از این روح خارج شد، سقوط می‌کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه رشد جمعیت کمتر از 1.5 درصد شده است، خاطرنشان کرد: در 20 سال آینده، روند نزولی جمعیت و کاهش قشر جوان و کهنسال شدن جامعه شروع می‌شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha