پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسکن

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه توجه به نیازهای معیشتی و سلامتی طلاب از مهم‌ترین اولویت‌های این مرکز است، گفت: مسکن مهم‌ترین دغدغه‌ طلاب خراسان شمالی است.

حجت‌الاسلام امیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، مسکن را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات طلاب استان دانست و اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلی طرح جامع مسکن طلاب و روحانیون، مرکز خدمات گام‌های مهمی را برای کاهش مشکلات طلاب و روحانیون در این بخش برداشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه طلاب مانند سایر اقشار جامعه نیاز به تأمین مسکن دارند، مرکز خدمات نیز این مقوله را مورد توجه و در اولویت کارها و برنامه‌های خود قرار داده است.

حجت‌الاسلام امیری، به طرح‌های مرکز خدمات برای حمایت از طلابی که در این طرح‌ها ثبت‌نام کنند، اشاره کرد و از طلبه‌های فاقد مسکن خواست تا این فرصت را از دست ندهند و از ظرفیت‌های خالی این پروژه استفاده کنند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه دغدغه مسکن، موجب نگرانی‌هایی میان طلاب شده است، گفت: در صورت رفع کامل مسئله مسکن طلاب، آن‌ها با آرامش خاطر بیشتری به ادامه درس و بحث خود در حوزه خواهند پرداخت.

وی افزود: با توجه به اینکه طلاب علوم دینی همواره از نبود حمایت‌های اجتماعی رنج می‌بردند، مقام معظم رهبری در سال 70 دستور تأسیس این مرکز را دادند تا طی آن ما از این طریق به رفع دغدغه‌های طلاب و روحانیون در زمینه سلامت و معیشت بپردازیم و پشتیبان مطمئنی برای حوزه‌های علمیه در این زمینه باشیم.

حجت‌الاسلام امیری ادامه داد: توجه به خدمات درمان، مسکن و خدمات رفاهی و فرهنگی هنری طلاب، حفظ و ارتقای جایگاه فرهنگی طلاب و خانواده‌های آنان در تمامی زمینه‌ها و... جزء این اولویت‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: همچنین توجه به فرزندان طلاب و روحانیون و تجلیل از ممتازین آن‌ها و حمایت از دانش آموزان زبده آنان، توجه به مقوله سلامت طلاب و اعضای خانواده آنان، تهیه جزوات آموزشی بهداشتی و توجه به بهداشت روحی و روانی آنان و...ازجمله برنامه‌ها و رویکردهای ما در این مرکز است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به اینکه پس از گذشت سال ها از آغاز فعالیت مرکز خدمات استان، نداشتن ساختمان اداری مناسب یکی از مهم‌ترین موانع این مرکز در خدمت‌رسانی مناسب به طلاب و روحانیون است، گفت: برای رفع این مشکل نیاز است یک قطعه زمین مناسب در شهر بجنورد جهت احداث مجتمع اداری، فرهنگی و آموزشی به مرکز خدمات واگذار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha