پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با مدیران مدارس علمیه

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن(ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیك و خداپسندانه به كار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید. مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت كرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین، ضمن محکوم نمودن اقدام تروریستی تهران و با تسلیت به خانوده های شهدا، گفت:  این اقدام ننگین، انسان را به یاد حمله منافقین در دهه 60 می اندازد که با حملات کور و وحشیانه مردم بی دفاع را به خاک خون می کشیدند.

مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بدانند این ملت نستوه و بصیر با همه تهدیدها و ترورهای ناجوانمردانه بازهم پشتیبان نظام بر آمده از خون شهدا بوده و همیشه تحت فرامین ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای می باشند.

وی در ادامه ضمن تبریک ولادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) به بخشندگی و کرامت آن حضرت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از چشمگیرترین تلاش های اقتصادی حضرت امام حسن  مجتبی(ع) در دوران پیش از امامت، سرپرستی اموالی بود که از سوی پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان، علی(ع) و فاطمه زهرا(س)، به عنوان وقف مشخص شده بود که بیشتر آنها به حجاج بیت الله الحرام، یتیمان، مستمندان و خانواده اهل بیت(ع) تعلق گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با بیان این که امام حسن‌ (ع‌) در زمان‌ خودش‌ عابدترين‌ و بى‌ اعتناترين‌ مردم‌ به‌ زيور دنيا بود، تصریح کرد: امام حسن(ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیك و خداپسندانه به كار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می‌بخشید. مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌نظیری ثبت كرده‌اند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: امام مجتبی(ع) نه تنها از نظر علم، تقوى، زهد و عبادت، مقامى برگزيده و ممتاز داشت، بلكه از لحاظ بذل و بخشش و دستگيرى از بيچارگان و درماندگان نيز در عصر خود زبانزد خاص و عام بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی ادامه داد: کمک به نیازمندان به قدری در زندگی امام حسن(ع) تکرار شده است که صفت «کریم اهل بیت(ع)» به ایشان نسبت داده شده است و این ویژگی از همان دوران کودکی ایشان قابل مشاهده است، زمانی که همراه با اعضای خانواده، 3 روز تمام غذای خود را کریمانه به مسکین، یتیم و اسیر دادند و تنها با آب افطار کردند.

مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: امام حسن (ع) آرام‌بخش دل‌هاى دردمند، پناهگاه مستمندان و تهيدستان و نقطه اميد درماندگان بود

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha