پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
​پیرزن هندو که ۳۴ سال متوالی در رمضان را روزه گرفته است

حوزه/ پیرزن ۸۵ ساله هندو از اهالی احمدآباد هند که در ۳۴ ساله گذشته هر سال ماه رمضان را روزه گرفته، معتقد است او و دوستان مسلمانش دین عشق را با هم شریک هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، یک پیرزن هندو از اهالی احمدآباد هندوستان که در 34 ساله گذشته هر سال ماه رمضان را روزه گرفته است معتقد است او و دوستان مسلمانش دین عشق را با هم شریک هستند.

پوریبن لوا 85 ساله روزه داری در ماه مبارک رمضان را 34 سال قبل و پس از نذر در حرم یکی از شخصیت‌های مقدس اسلامی در هند ، در منطقه جمالپور احمدآباد آغاز کرده است.

پوربین در این باره می‌گوید: خانواده ما در سال 1982 یک مناقشه ملکی با برادر شوهرم داشت. درگیری بالا گرفت و من به درگاه «بالا پیر باوا» نذر کردم اگر مشکلم حل شود از این پس روزه بگیرم. ما در دادگاه برنده شدیم و از آن زمان به عهدم وفا کردم. پس از آن به تدریج پیوند بسیار محکمی میان من و همسایگان مسلمان بسته شد و ما در تلخ‌ترین شرایط در کنار هم ایستادیم.

وی در ادامه تعریف می‌کند: در شورش‌های سال‌های 1969 ، همسایگان مسلمان ما یک سپر انسانی برای محافظت از خانواده ما در برابر شورشیان تشکیل دادند. من 6 دختر داشتم و تک تک آن‌ها با پشتیبانی دوستان مسلمان ما در امان ماندند. هنگام حکومت نظامی بیش از یک ماه همسایگان مسلمان بودند که به من و شوهرم و بچه‌هایم مواد غذایی می‌رساندند و باعث شدند ما از گرسنگی تلف نشویم.

این پیرزن هندو در محله با نام «پوربین خاله» معروف است. دختر 58 ساله او می‌گوید: هر وقت مادرم روزه خود را باز می‌کند، خانواده‌های ما برای تمام محله فرنی نذری می‌فرستند.

بزرگترین دختر او نیز می‌گوید: من به یاد دارم وقتی بچه‌تر بودیم در کنار والدین‌مان در مراسم محرم شرکت می‌کردیم. و خانواده ما به همسایگان مسلمان برای برگزاری اعیاد اسلامی کمک می‌کردند و ما حتی هدیه نیز دریافت می‌کردیم.

این پیرزن هندی در پایان می‌گوید: در دو سال گذشته وضعیت سلامت مناسبی نداشتم و خانواده و دکتر تنها 3 روز 27، 28 و 29 را  به من اجازه روزه داری داده‌اند. اما من با آن‌ها مخالفت کردم و گفتم که می‌خواهم 30 روز رمضان را روزه بگیرم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha