جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به عضویت ۱۸ هزار نفر در ستادهای نماز جمعه این استان، گفت: «خدا محوری»، «تقوا»، «برپایی نماز»، «پرهیزگاری»، «صداقت» و «رعایت اخلاق اسلامی» از مولفه های مهم رشد معنوی در یک جامعه محسوب می شوند، لذا باید در جهت تقویت این مولفه ها تلاش کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، شب گدشته در مراسم افتتاح دفتر نمایندگی شورای سیاست گکذاری ائمه جمعه استان لرستان با بیان اینکه دین و معنویت دو گوهر گرانبهای رسیده از پیامبران و ائمه معصومین (ع) هستند، گفت: آرامش و سکینه واقعی انسان در سایه عمل به این دو گوهر امکان پذیر خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه اعتکاف، مراسم شب های قدر و نماز جمعه موجب آرامش واقعی جامعه هستند، بیان داشت: «خدا محوری»، «تقوا»، «برپایی نماز»، «پرهیزگاری»، «صداقت» و «رعایت اخلاق اسلامی» از مولفه های مهم رشد معنوی در یک جامعه محسوب می شوند، لذا باید در جهت تقویت این مولفه ها تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه یکی از برجسته نمادهای آرامش در جامعه، برپایی نماز جمعه است، تصریح کرد: نماز جمعه درخششی خاص دارد و هدیه ای از جانب پروردگار به انسان است .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه برپایی نماز جمعه موجب استحکام و قوام معنویت و اسلام در جامعه است، خاطر نشان کرد: نماز جمعه به عنوان فریضه ای زیبا و وحدت بخش باید روز به روز تقویت شود، چرا که زمینه ساز بینش دینی و سیاسی مردم جامعه است .

وی با اشاره به اینکه امروز خوشبختانه با گسترش و توسعه پایگاه های نماز جمعه در استان لرستان شاهد اقامه این نماز وحدت بخش در شهرها و بخش های استان هستیم، ابراز داشت: هم اکنون در 18 شهر استان، نماز دشمن شکن جمعه اقامه می شود و  18 هزار نفر عضو ستادهای نماز جمعه استان هستند و در بیشتر شهرهای لرستان، مصلی وجود دارد .

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان در پایان با اشاره به استقبال گسترده مردم استان از نماز عبادی سیاسی جمعه، گفت: این حضور گسترده محصول وحدت و همدلی مردم مومن و بصیر است.

نماز جمعه پایگاه وحدت آفرینی و انسجام در جامعه است

هوشنگ بازوند، استاندار لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نماز جمعه پایگاه وحدت آفرینی و انسجام در جامعه است، گفت: نماز جمعه از  دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران و از یادگاران ارزشمند امام خمینی (ره) است که باید به خوبی از این دستاورد صیانت کرد.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه و برگزاری باشکوه این آیین خنثی کننده هجمه ها بیگانگان است، بیان داشت: حضور مردم مومن و ولایت مدار در صفوف این آیین عبادی سیاسی نشانه خشم و انزجار مردم ایران اسلاکمی از دشمنان نظام و انقلاب است .

استاندار لرستان با تقدیر از تلاش های نماینده ولی فقیه در استان، خاطر نشان کرد: حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی منشا وحدت در استان هستند و با تلاش های شبانه روزی در حوزه دین و فرهنگ اقدمات چشمگیری انجام داده اند.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha