جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبلیغ دین

حوزه/ مبلغ باید با گشاده رویی تلاش کند پای نسل جوان را به مساجد، تکایا و حسینیه ها باز نماید و تبلیغ دین را با صبر و حوصله و بردباری انجام دهد.

حجت الاسلام علی رحمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم آباد، رمضان را ماه تبلیغ آموزه های دین مبین اسلام و اهل بیت(ع) برشمرد و گفت: مبلغان باید از لحظات این ماه برای تبلیغ و گسترش فرهنگ قرآنی، سبک زندگی اسلامی و اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنند.

وی با اشارره به این که شرط تبلیغ موفق اثرگذاری مطلوب است، گفت: مبلغان و طلاب جوان باید ضمن تهذیب نفس در منابر خود، علاوه بر بیان مسائل دینی به بیان مسائل سیاسی و روشنگری مردم نیز بپردازند .

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر در بیان ویژگی های یک مبلغ موفق، گفت: یک مبلغ خوب باید مجهز به علوم روز باشد، تا مورد قبول مردم واقع گردد و بتواند سطح آگاهی دینی و بصیرت مردم را ارتقاء دهد.

حجت الاسلام رحمتی در ادامه با اشاره به این که مبلغ موفق و کارآمد باید با اهالی محل و مخاطبان خود ارتباطی صمیمی داشته باشد، بیان داشت: مبلغ باید با گشاده رویی تلاش کند پای نسل جوان را به مساجد، تکایا و حسینیه ها باز نماید و تبلیغ دین را با صبر و حوصله و بردباری انجام دهد.

وی در پایان اذعان داشت: مبلغان و طلاب جوان باید با الگوگیری از سیره تربیتی پیامبر گرامی اسلام(ص) و اهل بیت(ع) مرجع هدایت دینی و فکری مردم باشند و در رشد کمالات انسانی مخاطبان گام بردارند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha