پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله  سید صادق فقیه سبزواری

حوزه/ آیت الله سید صادق فقیه سبزواری از اساتید پیشکسوت حوزه، در بیمارستان آیت‌الله العظمی گلپایگانی بستری است و وضعت عمومی مساعدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» سید محمد فقیه سبزواری با اشاره به وضعیت عمومی آیت الله سید صادق فقیه سبزواری، اظهار کرد: حال این عالم بزرگوار بسیار نامساعد است و از مردم مومن در شب‌های پر فیض ماه مبارک رمضان خواهشمندیم برای سلامتی ایشان دعا بفرمایند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر آیت‌الله فقیه سبزواری در بخش ICU بیمارستان آیت‌الله  العظمی گلپایگانی بستری است، عنوان کرد: چندی پیش به دلیل مشکل تنفسی و ریوی توسط اورژانس 115 به این بیمارستان منتقل و مورد درمان قرار گرفت.

فرزند آیت الله فقیه سبزواری ادامه داد: با تلاش شبانه‌روزی پزشکان و پرستاران در مدت زمانی به فاصله چند روز، وضعیت تنفسی ایشان به حالت عادی برگشت، ولی متاسفانه در کوتاه مدت، دچار ضایعه مغزی شده و هوشیاری ایشان کاهش یافت که به گفته پزشکان این حادثه براثر عفونت بالا بوجود آمده است.

فقیه سبزواری با ابراز نگرانی از وضعیت موجود این استاد حوزه گفت: چند روزی است که مشکلات ایشان بیشتر شده تا اندازه‌ای که با افت فشار شدید مواجه هستند.

وی،ضمن قدردانی از زحمات تمامی پزشکان و پرستارانی که شبانه روز نسبت به درمان این عالم گرانقدر اهتمام دارند، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته مسئله افت فشارخون که خود عاملی مرگبار برای هر انسانی است، در حال کنترل است و از خطر ایست قلبی که ایشان را تهدید می‌کرد جلوگیری شد.

فرزند استاد فقیه سبزواری ادامه داد: با وجود اینکه ایشان در حالت غیر هوشیار به سر می‌برند و با دستگاه تنفس می‌کنند، ولی به شفای خداوند امید داریم که هر چه زودتر لباس عافیت بر تن کنند.

وی تصریح کرد: استاد سبزواری با تبعیت از سیره جدشان نبی مکرم اسلام ساده زیستی و زندگی در میان مردم عادی را از دوران جوانی برگزیدند و نسبت به تربیت سربازان واقعی برای امام زمان (عج) اهتمام ورزیدند.

فقیه سبزواری اضافه کرد: این عالم بزرگوار در سفرهای تبلیغی به شهرهای گوناگون، نه تنها نسبت به ساخت مساجدی با نام حضرت ولی عصر (عج) اقدام اهتمام داشته، بلکه جوانانی را از همان شهرها برای خدمت سربازی امام زمان (عج) به قم برای تحصیل در حوزه علمیه دعوت می‌کرد که اکنون بسیاری از آنان به عنوان ائمه جمعه و یا مسئول مراکز علمی حوزوی در داخل و خارج کشور به جامعه مسلمین خدمت میکنند.

آیت الله  حاج سید صادق فقیه سبزواری، چهارمین فرزند روحانی، آیت الله العظمی حاج میرزا حسین فقیه سبزواری از علمای بزرگ خراسان است که پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، با اشراف و تشویق پدر بزرگوارشان به کسوت روحانیت در آمد و از محضر ادیب نیشابوری ( ادیب دوم ) و آیت‌الله حاج میرزا احمد مدرس، کسب فیض کرد. با اتمام دوره سطح حوزه در مشهد ، به قصد ادامه تحصیل و طی مدارج عالی علمی در نجف اشرف ، راهی عراق شد .

در طول یک سال اقامت در نجف و کربلا؛ و کسب فیض از محضر اساتید برجسته، در سال 1331 شمسی عراق را ترک و به سوی قم به عنوان پایگاه مرجعیت و روحانیت شیعه در جوار مضجع شریف حضرت فاطمه معصومه (س) عزیمت کرد .

با ورود به قم و افکندن رحل اقامت در این شهر مقدس ، محضر بزرگانی چون مرحوم آیت‌الله عبدالنبی عراقی، آیت الله صدر، آیت الله حجت، آیت الله حاج میرزا حسین بروجردی و سایر بزرگان آن روزگار را درک کرد و مدت 9 سال تا سال 1340، سال رحلت مرحوم آیت الله حاج میرزا حسین طباطبایی بروجردی، در درس خارج آن مرجع یگانه حضور یافت .

پس از رحلت آیت‌الله بروجردی، از خرمن فقه و اصول مراجع شهیر و مبرّز همچون آیت‌الله سید محمد رضا گلپایگانی، آیت‌الله حاج شیخ محمد علی اراکی ، آیت‌الله  مرعشی نجفی، آیت‌الله شریعتمداری ، آیت‌الله سید محمد محقق داماد و امام خمینی (ره) ، خوشه‌ها چید و به رتبه اجتهاد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha