شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار مدیرکل و مدیران اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما

حوزه/ معاون جامعه مدرسین گفت: نهاد روحانیت لازم است در کنار نهاد رسانه با تأکید بر نقاط اشتراک خود بتوانند آنچه برای مخاطب لازم است و می‌تواند مخاطب را در جهت رسیدن به زندگی تراز اسلامی کمک نماید، هدایت نماید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، در دیدار مدیرکل و مدیران اداره کل پژوهش‌های اسلامی سازمان صدا و سیما گفت: صدا و سیما باید زبان گویای اسلام انقلابی و انقلاب اسلامی باشد و این وظیفه خطیری است که به عهده مجاهدان عرصه رسانه گذاشته شده است.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: برای برقراری تعامل بین حوزه‌های علمیه و رسانه لازم است کارگروهی با اهداف مشخص و چشم انداز روشن تشکیل شود تا بتوانیم از این ابزار موثر در جهت ارتقاء سطح دینداری مردم بهره‌مند شویم و زمینه شکوفایی دینی مردم را فراهم آوریم.

وی ادامه داد: مسایل اخلاقی و فقهی از آن دست مفاهیمی هستند که رسانه می‌تواند با تبیین درست آنچه مبتنی بر اندیشه اسلامی است، زمینه‌ای را فراهم نماید که مخاطبان از زندگی دین مدارانه بهره‌مند شوند.

امام جمعه قم افزود: تکریم مقام روحانیت و معرفی چهر‌های شاخص حوزوی برای ارایه الگوی مناسب رفتاری در میان مردم، از مهمترین کارهایی است که رسانه می‌تواند با پرداختن صحیح به آن زمینه ارتقای معنوی جامعه را فراهم نماید.

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه ضمن تأکید بر جایگاه رسانه به عنوان یک نهاد تأثیرگذار، افزود؛ به نظر می‌رسد نهاد روحانیت لازم است در کنار نهاد رسانه، با تأکید بر نقاط اشتراک خود بتوانند آنچه برای مخاطب لازم است و می‌تواند مخاطب را در جهت رسیدن به زندگی تراز اسلامی کمک نماید، هدایت نماید.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: توجه به مهارت‌ها و سواد رسانه‌ای در حوزه‌های علمیه از مهم‌ترین توانمندی‌هایی است که باید طلاب حوزه‌های علمیه به آن مجهز شوند و این اداره کل می‌تواند بازوی توانمند ارتقاء سواد رسانه‌ای حوزه‌های علمیه باشد.

در ابتدای این دیدار دکتر محمدحسین ظریفیان، مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه ضمن گزارش فعالیت‌های اداره کل و ارتقای جایگاه و ساختار آن مجموعه در دوره جدید مدیریت سازمان صدا و سیما ابراز امیدواری ‌کرد که با اجرای برنامه‌های تحولی اداره کل، به ویژه تعامل سازنده با نهادهای حوزوی از جمله جامعه مدرسین، به کارکردهای اصلی رسانه دینی‌ نزدیک‌تر شویم.

خاطرنشان می شود، آیت الله یزدی رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نامه‌ای مصوبات رسانه‌ای همایش علمای بلاد را به سازمان صدا و سیما ارسال کرده بود که با ارجاع آن نامه و پیگیری مدیرکل پژوهش‌های اسلامی رسانه این نشست به عنوان اولین گام در جهت ایجاد مسیر مناسب تعامل میان حوزه و رسانه ملی در دوره جدید در نظر گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha