جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، عدم تبعیت از ولایت‌فقیه را ضلالت و گمراهی دانست و گفت: بعد از وفات هر پیامبر باید به وصی او اقتدا کرد و امروز که علمای دین جانشین رسول‌الله(ص) در زمین بوده و ولایت‌فقیه، نسبت به همه مردم حتی علما، ولایت دارد، لازم است که از او پیروی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، امروز در ادامه سلسله مباحث ماه مبارک رمضان، با اشاره به فراز «سَعِدَ مَنْ وَالاكُمْ وَ هَلَكَ مَنْ عَادَاكُم» زیارت جامعه کبیره، اظهارداشت: بر اساس این عبارت شریفه خوشبخت فردی است كه پیرو ائمه اطهار(ع) بوده و آنان را یاری کند و بدبخت آن کسی است که با آنان دشمنی کند.

امام جمعه اهواز، پیروی‌کنندگان از سیره اهل‌بیت(ع) را سعادتمند دانست و تصریح کرد: بنا بر آیات و روایات متعدد، آنان که از ائمه اطهار(ع) پیروی کنند رستگار و آنان که با ایشان دشمنی در پیش گیرند به هلاکت خواهند رسید.

استاد برتر حوزه علمیه خوزستان، به روایتی از پیامبر اعظم(ص) نسبت به حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت در این روایت بیان می‌کنند که «به آن خدائی که جان من در دست قدرت اوست این علی و شیعیان او رستگارانند در روز قیامت» و این نشان‌دهنده اهمیت عشق‌ورزی و علاقه راستین به سیره اهل‌بیت(ع) است.

وی با بیان اینکه سنت الهی این است که هر پیغمبری اوصیایی داشته باشد، تصریح کرد: اوصیاء باید انتخاب شده از سوی خدا باشند و همان‌گونه وصی حضرت محمد(ص) امام علی(ع) و سپس دیگر امامان معصوم(ع) بوده‌اند این زمان نیز علمای اسلام، جانشینان رسول‌الله در زمین هستند.

آیت الله موسوی جزایری، عدم تبعیت از ولایت‌فقیه را ضلالت و گمراهی دانست و اظهارداشت: بعد از وفات هر پیامبر باید به وصی او اقتدا کرد و امروز که علمای دین جانشین رسول‌الله در زمین بوده و ولایت‌فقیه، نسبت به همه مردم حتی علما، ولایت دارد، لازم است که از او پیروی کنیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha