چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیرازیان کانون های مساجد

حوزه/ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی گفت: ۳۴۱ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح این استان فعالیت دارند.

هاشم شیرازیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت:341 کانون مساجد در سطح استان فعالیت داشته که از این تعداد 22 کانون تخصصی است.

وی با اشاره به میزان پراکندگی کانون‌های مساجد در مناطق شهری و روستایی استان افزود: اکنون 60 درصد از کانون‌های مساجد این استان در مناطق روستایی مستقر هستند. 

شیرازیان همچنین به شمار کانون‌های مساجد استان بر اساس برنامه پنجم اشاره کرد و گفت: باید در خراسان شمالی 25 درصد مساجد دارای کانون فرهنگی و هنری شوند که در حال حاضر به‌پیش بینی برنامه پنجم توسعه نزدیک شده‌ایم .

 وی با اشاره به وجود 22 کانون تخصصی فرهنگی و هنری مساجد در استان خراسان شمالی اظهار داشت: این کانون‌ها در حوزه‌های قرآن، ایثار و شهادت، ولایت، هنرهای تجسمی، آموزشی و ورزشی فعالیت دارند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: بر اساس برنامه مقررشده کانون‌های مساجد در یک‌چهارم از مساجد راه‌اندازی شود و تاکنون ۲۵ درصد مازاد بر سهمیه ایجاد شده است.

شیرازیان با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری امسال در دانشگاه‌ها و مصلاهای شهرستان‌های استان راه‌اندازی شده است، گفت: توجه به رشد کمی و کیفی کانون‌ها در اولویت فعالیت‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور قرار دارد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی همچنین از افتتاح پایگاه‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد روستایی خبر داد و گفت:  برنامه‌ریزی برای ایام فراغت کودکان و نوجوانان موضوعی مهم و اساسی است که باید بیش‌ازپیش به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه فرهنگی اسلامی که  در کانون‌ها برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود کمک شایانی به موضوع تربیت اسلامی کودکان  و نوجوانان خواهد کرد و بدون شک نقطه مقابل  و قدرتمند سندهای آموزشی  مانند سند ۲۰۳۰ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha