جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسکن

حوزه/ معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه از واگذاری قریب به پنج هزار واحد مسکونی به طلاب و روحانیون خبر داد و گفت: این واحدها برای طلاب نخبه ساخته می شود و یا ودیعه مسکن در اختیار آنها قرار می گیرد، البته در این طرح استعدادهای برتر و نخبه‌های مناطق کم برخوردار در اولویت هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام اکبری در مراسم افتتاحیه مسکن طلاب در شهرک مهرگان مشهد اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به پنج هزار واحد مسکونی در حال واگذاری به طلاب و روحانیون است که برخی از این واحدها از سوی مرکز خدمات حوزه و برخی توسط بنیاد مسکن و خیرین ساخته می شود.

وی با اشاره به اهمیت مسکن در ابعاد مادی و معنوی در اسلام، خاطرنشان کرد: مرکز خدمات حوزه های علمیه این امر را به عنوان یک مأموریت در دستور کار خود قرار داده است و طرح جامعی در همین راستا تهیه شده که از چند سال قبل مسکن طلاب درحال پیگیری می باشد.

معاون مسکن و تامین اجتماعی مرکز خدمات حوزه های علمیه تصریح کرد: بر این اساس در شهرهایی مانند قم، مشهد و اصفهان به صورت انبوه‌سازی برای طلاب خانه‌سازی نمی‌شود تا آنان به محل سکونت خود یا والدین شان بازگردند؛ از این رو بنا شده برای طلاب نابغه مسکن ساخته شود یا ودیعه مسکن در اختیار آنها قرار بگیرد که البته در این طرح استعدادهای برتر و نخبه‌های مناطق کم برخوردار در اولویت هستند.

حجت الاسلام اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد نسبت به این موضوع که ما در حال دور شدن از ارزشهای الهی هستیم، مطرح کرد: مقوله مسکن در بعد مادی و معنوی مورد توصیه و سفارش اسلام است و از جمله دلایل اهمیت مسأله مسکن تکرار 71 مرتبه کلمات بیت و بیوت در قرآن کریم  می باشد.

وی با اشاره به این مطلب که مهمترین جاذبه خانه‌سازی رعایت مسایل شرعی است، خاطرنشان کرد: اسلام به فضای اندرونی و بیرونی، جداسازی حریم محرم و نامحرم همچنین جایگاه مهمان توجه کرده است، ولی متأسفانه معماری اسلامی با وجود اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری به شمار می‌رود، رو به فراموشی است.
انتهای پیام/ت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha