پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله موسوی جزایری ، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با بیان اینکه شورای نگهبان سنگر مستحکم صیانت از انقلاب و نظام است، گفت: اعضای این شورا همه ملامت ها و سختی‌ها را به جان خریده و در برابر فشارها برای رضای خداوند مقاومت می‌کنند تا مبادا جریان‌های استعماری و استکباری به درون نظام وارد شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، شامگاه گذشته در دیدار با اعضای نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در استان، با بیان اینکه شورای نگهبان از ارکان نظام اسلامی است، اظهارداشت: این شورا ضامن مشروعیت قوانین جمهوری اسلامی است.

وی به بررسی تفاوت قانون در دوران حکومت پهلوی با امروز پرداخت و گفت: در دوره استبداد نظر و دستورات شاه و حکومت‌های استانی قانون تلقی می‌شد که با مبارزات مردمی نهضت مشروطه به وجود آمد و دوران استبداد به دوران مشروطه تبدیل شد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: البته در دوران مشروطه هم سلطنت شاهنشاهی وجود داشت اما در کنار دستورات شاه قانون‌هایی نیز وضع می‌شد و مجلسی نیز به نام مجلس ملی البته با زحمت و شهید شدن تعداد زیادی از مبارزین ایجاد شد که اکثر این افراد را علما و مراجع دینی همچون مرحوم آخوند خراسانی، نائینی، شیخ عبدالله مازندرانی، میرزا خلیل تهرانی و... تشکیل می‌دادند.

آیت الله موسوی جزایری، به جایگاه مهم شورای نگهبان در انقلاب اسلامی ایران، اشاره کرد و بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و در رأس همه، امام خمینی(ره) و همچنین رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای مشاهده می‌کنیم که انتخاباتی وجود داشته و مردم به دست خودشان سرنوشت کشورشان را رقم می‌زنند و این به فضل نظارت‌های شورای نگهبان مهیا شده است؛ چراکه همه قوانین باید از مجلس به شورای نگهبان بیایند و از این کانال عبور کنند تا قانون‌ها متضاد و خلاف شرع و قانون اساسی نباشند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، با اشاره به تأثیر نظارت شورای نگهبان در امنیت کشور، گفت: اساس انتخابات در دموکراسی و رأی مردم است، اما این بدان معنا نیست که هر فردی می‌تواند کاندیدا، زیرا در صورت نبودن فیلتر برای ورود به عرصه انتخابات، موقعیت برای معاندین انقلاب و اسلام فراهم می‌شود تا از رهگذر آن، بتوانند نیروهای نفوذی خود را وارد بدنه اصلی نظام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه شورای نگهبان همچون سنگری برای انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: اعضای این شورا همه ملامت ها و سختی‌ها را به جان خریده و در برابر فشارها برای رضای خداوند مقاومت می‌کنند تا مبادا جریان‌های استعماری و استکباری به درون نظام وارد شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha