شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مشروطیت

حوزه/ چهارمین همایش ملی «مشروطیت» با محوریت اندیشه های دینی و مشروطیت، مردادماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می ‌شود.

دکتر محمدعلی پرغو، دبیر علمی همایش ملی مشروطیت، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، ابراز داشت: سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی  طی چندین سال گذشته اقدام به برگزاری کنفرانس های سالانه ملی و بین المللی با موضوع نهضت مشروطیت کرده که نتیجه برگزاری این کنفرانس ها با چاپ کتاب مجموعه  مقالات و چکیده آن ها در اختیار پژوهشگران و علاقه مندان این موضوع قرار گرفته است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ و در این دوره نیز سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی با رویکرد علمی و تخصصی و با مشارکت موسسه تاریخ و فرهنگ ایران و دانشگاه تبریز چهارمین همایش ملی مشروطیت (رویکردها وجریان های  فکری-سیاسی در مشروطیت ایران) را برگزار می کند.

دبیر علمی همایش ملی مشروطیت تاکید کرد: این همایش با موضوع «رویکردها و جریان ‌های فکری – سیاسی در مشروطیت ایران»، ساعت ۹ صبح روز شنبه (۱۴ مرداد) در تالار شماره سه دانشکده جغرافیا و برنامه ‌ریزی دانشگاه تبریز برگزار می‌ شود.

پرغو ادامه داد: اندیشه‌های دینی و مشروطیت، ناسیونالیسم و مشروطیت، قانون‌ گرایی و مشروطیت، تجددخواهی در انقلاب مشروطیت، اندیشه ‌های سیاسی نوین در مشروطه ایران از جمله محورهای برگزاری این همایش است.

وی همچنین، احزاب و مطبوعات در عصر مشروطه، آذربایجان و مشروطیت ایران، جریان ادبی در عصر مشروطه، مبانی فکری حقوق اساسی در مشروطیت، مشروطیت و دولت ملی مدرن و مشروطیت و جریان نفوذ را از دیگر محورهای این همایش برشمرد..

دبیر علمی این همامیش با اشاره به مهلت ارسال مقالات عنوان کرد: سی ‌ام تیرماه سال ۱۳۹۶، آخرین مهلت ارسال مقالات است که پنجم مردادماه نیز نتایج داوری مقالات اعلام می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha