جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طرح تابستانه نکا

حوزه/ مراسم افتتاحیه طرح تابستانه حوزه علمیه مسجد جامع نکا، امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مراسم افتتاحیه طرح تابستانه حوزه علمیه مسجد جامع نکا، امروز با حضور حجت الاسلام لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران و جمعی از روحانیون در این حوزه علمیه آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی در این مراسم با بیان این که امروز مهم ترین هدف دشمن از گسترش هجمه های فرهنگی، از بین بردن هویت دینی جامعه است، تصریح کرد: اگر هویت دینی جامعه خدشه دار شود، دشمن به راحتی در کشورمان نفوذ خواهد کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه هویت دینی و انقلابی ایران اسلامی باید تحت هر شرایطی حفظ بماند، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی برای رشد وتعالی نیازمند تقویت این دو اصل مهم است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با مهم ارزیابی کردن علم آموزی در جامعه اسلامی به اهمیت علم در نگاه اسلام اشاره کرد و گفت: علم آنقدر مهم است که یک روز و یک ساعتش هم بسیار با ارزش است.

حجت الاسلام لائینی با مهم ارزیابی کردن مسأله علم، معرفت، ایمان، اعتقادات، باورهای دینی و اخلاق در رشد و تعالی انسان، افزود: اگر به این گونه مسائل توجه شود به حتم دین و اخلاق در بخش های مختلف جامعه نهادینه خواهد شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تزکیه زمینه رشد و تعالی انسان را در ابعاد اعتقادی، باورها و اخلاق فراهم می کند، تصریح کرد: ادب و خضوع علمی موجب رشد انسان خواهد شد که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تکبر و خودخواهی عامل انحراف و تباهی بشر را فراهم خواهد کرد، افزود: در طول تاریخ می بینیم انسان های متکبر چگونه در ورطه نابودی و انحراف قرار گرفتند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مواقع ضعف ایمان به اخلاق ضعیف باز می گردد، بیان داشت: اخلاق، ​ایمان و اعتقادات و علم دانش روی انتخاب های ما به طور حتم تأثیر مثبت خواهد گذاشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر طلاب می خواهند در آینده رسول خدا(ص) شوند، باید مراقب اعمال و رفتار خود باشند، تصریح رکد: متأسفانه برخی ها رسول ابلیس هستند، چون افکار منفی، ضد خدا و دین دارند.

وی با بیان این که شنیدن کلام و راه خدا حق حق مردم است، افزود: خدا می فرماید اگر مشرکی از شما خواسته که تأمین بدهید تا کلام خدا بشنوم، این حق هر بشری است که کلام خدا را بشنود. 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha