جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی جزایری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، به روز رسانی و بهینه‌سازی علوم حوزوی برای انتقال به بدنه جامعه را امری مسلم و ضروری خواند و گفت: اگر بخواهیم به سراغ مردم رویم، بایستی علوممان را بهینه‌سازی کرده و از حالت حوزوی و به شیوه ساده‌تری تغییر دهیم تا برای همه قابل فهم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در جمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه اهواز، با بیان اینکه تعطیلات تابستان فرصت بسیار خوبی برای مطالعه علمی و تقویت بنیه علمی طلاب است، اظهارداشت: لازم است که طلاب و فضلای حوزه علمیه قدری خود را تقویت کرده اسلام را از درون حوزه‌ها به بدنه جامعه انتقال دهند.

امام جمعه اهواز، با تأکید بر اینکه نباید متون دینی صرفاً در حوزه‌ها انبار شوند، گفت: طلاب و روحانیون در مدارس علمیه مسائل اسلامی را فرا می‌گیرند؛ اما این مطالب صرفاً باید در چهارچوب حوزه باقی بمانند یا اینکه باید به مردم عرضه شوند!؟.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام «طَبیبٌ دَوّارٌ بِطِبِّهِ» بودند، تصریح کرد: طلاب نیز باید همچون سیره پیامبر اعظم(ص)، به سراغ مردم رفته و بیماری‌های روحی و معنوی آنان را درمان کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، یکی از نکات مهم در ترویج دین به بدنه جامعه را آشنایی با زبان مردم دانست و با تأکید بر اینکه روحانی موفق و خدمت گذار فردی است که به زبان عامه مردم مسلط باشد، اظهارداشت: اگر بنا شد که دین را به خارج از حوزه منتقل کنیم، باید مفاهیم اسلام را به زبان خود مردم نشر دهیم، یعنی برای ارتباط با دانشجویان، بازاریان، کارگران، روستاییان و... از همان زبان استفاده کرده و نمی‌شود برای ارتباط با یک روستایی از لحن و ادبیات دانشجویی و شهری بهره ببریم.

آیت‌الله موسوی جزایری، تغییر و بهینه‌سازی علوم حوزوی برای انتقال به بدنه جامعه را امری مسلم و ضروری خواند و گفت: اگر بخواهیم به سراغ مردم رویم، بایستی علوممان را بهینه‌سازی کرده و از حالت حوزوی و به شیوه ساده‌تری تغییر دهیم تا برای همه قابل فهم باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، در پایان با اشاره به سخنی از امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر «لا تَسْتَوْحِشُوا فِي طَرِيقِ الْهُدَى لِقِلَّةِ أَهْلِهِ»، بیان کرد: این سخن حضرت امیر(ع) برای شما طلاب است که مبادا در راه هدایت «از كمى اهل هدایت وحشت کنید»؛ چراکه «إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ».

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha