جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شبی با شهدا در رسم عاشقی همدان

حوزه/ تمامی افرادی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکت داشتند همگی تحت تاثیر روحانیت معظم بودند و ما هر چه داریم و من هر چه در زندگی خود اندوخته ام از برکت وجود علمای اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در همدان، سردار جانباز حاج میرزا سلگی نماینده جانبازان استان همدان و از فرماندهان عملیات مرصاد، شب گذشته در جمع طلاب جدید الورود دوره «رسم عاشقی» در یادمان شهید گمنام مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) شهر ملایر گفت: ما هر چه داریم و من هر چه در زندگی خود اندوخته ام از برکت وجود علمای اسلام است.

وی در ادامه با اشاره به حدیث "مداد العلما افضل من دما الشهدا" ادامه داد: تمامی افرادی که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شرکت داشتند همگی تحت تاثیر روحانیت معظم بودند.

سلگی با بیان اینکه علمداران اصلی جبهه جنگ و جهاد در هشت سال جنگ تحمیلی روحانیت بودند گفت: حضور موثر و حداکثری روحانیت که نسبت به جمعیت آنها حضوری پرشور بود سبب شد ایران اسلامی بتواند جلوی کفر بایستد.

وی در ادامه افزود: امروز سالگرد عملیات مرصاد است و جنگ و دفاع مقدس دارای دو بعد است، نخست بعد مادی، دوم بعد معنوی، که بعد معنوی جبهه سبب پیروزی ایران شد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس ادامه داد: مقام معظم رهبری می فرماید جنگ برای ما گنجی نهفته است که نیاز به استخراج دارد، این گنج به واسطه بعد معنوی شکل می گیرد، در غیر این صورت هر دو کشور جنگیده اند، عده ای برای دنیا و عده ای برای عقیده و ایمان قلبی خود به دفاع پرداختند.

سلگی اضافه کرد: صدام به نیت تسخیر ایران و با پشتوانه عظیم جنگی در برابر ایران ایستاد و  بر این عقیده بود به راحتی می تواند ابران را شکست دهد اما آنچه که سبب شد تمامی قدرت های مادی در هم بشکند، قدرت ایمان و بعد معنوی جنگ تحمیلی بود.

وی گفت: در عملیات مرصاد که نیروهای ایرانی در چند ساعت آماده جنگ شده آیا این نیروی انسانی بود یا «ان ربک لبالمرصاد» بود، به یقین امداد های الهی در این عملیات دست داشت.

این فرمانده دوران دفاع مقدس در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از عملیات ها خداوند متعال یاری کننده انقلاب و اسلام بود، ما انسان ها همیشه در حال آزمایش هستیم، ما باید به قدرت الهی یقین پیدا کینم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha