جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: تاریخ انقلاب باید مرور شود که چه افرادی با انقلاب ماندند و چه افرادی از انقلاب فاصله گرفتند؛ این شناسایی باعث می‎شود که ما نیز بتوانیم راه خود را با این تجربه به بهترین شکل انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‎الله حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی بوشهر در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمام هم و غم و تلاش ائمه اطهار(ع) روشنگری و اطلاع رسانی پیرامون مسائل دینی و اعتقادی بوده است.
وی افزود: امام رضا(ع) در برهه‏‎ای که به ایران آمدند، از تمام فرصت‎ها و زمینه‎ها استفاده کردند تا این ماموریت را به اجرا برسانند؛ این در حالی شکل گرفت که مأمون به دنبال محدود کردن ایشان بود؛ ولی نتیجه کاملا عکس گرفت.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مامون به دنبال این مسأله بود که به مردم بیان کند که ما طرفدار اهل بیت(ع) هستیم و قصد داشت که به مردم نیز بگوید که اهل بیت(ع) نیز در حکومت شریک هستند؛ ولی نقشه او این بود که امام را محدود و محصور کند.
آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: کشور ما پس از انقلاب روزهای سختی را با هدایت‏‎های امام راحل و مقام معظم رهبری طی کرده است و امروز این تجربه را داریم که اگر به درستی شرایط را درک نکنیم و لحظه‎ای غفلت کنیم، ضرر خواهیم کرد.
وی گفت: اهل بیت(ع) ما بیان کرده‎اند که انسان واقع نگر هم به گذشته نگاه داشته و هم نگاه درستی به آینده دارد؛ انسان متدین و معتقد، به شکل همه جانبه به اطراف خود توجه می‎کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: زیارت اهل بیت(ع) در حقیقت، بصیرت است و هرچه دامنه ارتباط مابا اهل بیت(ع) بیشتر شود در مقابل وهابیت و تکفیریون و داعشیونی که امروز وجود دارند و کمتر روزی است که به جهان اسلام آسیب می‏‎زنند خواهیم ایستاد.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: چند روز پیش همین گروه قصد داشتند که حرم اهل بیت(ع) و بیت آیت ‏الله سیستانی را مورد تعرض قراردهند؛ این گروه از فرهنگ زیارت و توسل به اهل بیت متنفر است و به همین دلیل هرچه بیشتر زیارت برویم به نوعی مخالفت و مقاومت خود را در مقابل آنها به منصه ظهور رسانده ایم.
آیت‎الله حسینی بوشهری تصریح کرد: تاریخ انقلاب باید مرور شود که چه افرادی با انقلاب ماندند و چه افرادی از انقلاب فاصله گرفتند؛ این شناسایی باعث می‎شود که ما نیز بتوانیم راه خود را با این تجربه به بهترین شکل انتخاب کنیم.
وی گفت: انسان همیشه باید از همه ظرفیت‎‏های روحی و جسمی خود استفاده کند و  حقیقتا در مقابل خداوند شاکر باشد؛ یکی از ظرفیت‎های جسمی انسان زبان است که می‎تواند یک جامعه را از ضلالت و گمراهی نجات دهد و یا می‎تواند همین کارکرد را برعکس کند.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز باید از همه ظرفیت‎ها برای مقابله با دشمنان انقلاب مهیا باشیم؛ زیرا اگر دشمنان ما کوچکترین فضایی ببینند از آن طریق نفوذ کرده و به دنبال ریشه کن کردن انقلاب ما خواهند بود.
معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان کرد: مردم تنگستان و محمد عامری در طول تاریخ همیشه در عرصه دفاع از دین و انقلاب کوشا و پیشگام بودند و کارنامه درخشان هشت سال دفاع مقدس این مساله را به ثابت کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha