شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام کاظم لو

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، ترویج فرهنگ رضوی را از نیازهای روز جامعه بشری دانست و بر ضرورت تلاش برای معرفی مکتب اهل بیت(ع) به دنیا تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین رضا کاظم لو، در چمع طلاب و اساتید حوزه خواهران و کاروان خدام رضوی، در مدرسه فاطمیه قزوین با تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع)، به حضور خادمین این بارگاه مطهر در شهرها و روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: بسیاری از مردم تلاش می‌کنند در دهه کرامت به پابوسی امام رضا(ع) بروند، اما این در حالی است که برخی به خاطر بیماری یا شغل خود نمی‌توانند به مشهد مقدس مشرف شوند.

وی افزود: این جشن‌ها فضایی برای زیارت از راه دور امام رضا(ع) است و همه ما شنیده‌ایم که «بُعد منزل نبود در سفر روحانی» عشق و علاقه مردم به ویژه مناطق دور افتاده به سفیران امام رضا(ع) ستودنی است، بوی مشهدالرضا با حضور خادمین حرم امام رضا (ع ) در این مدرسه به خوبی به مشام اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران فاطمیه رسید.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین،  ترویج فرهنگ رضوی را از نیازهای روز جامعه بشری دانست و بیان داشت: خادمین حضرت امام رضا(ع) سفیران نور هستند و بوی بهشت را در قزوین، چون باد بهاری پراکنده کردند و این شهر ولایتمدار سرتاسر از بوی بهشت و بوی حرم اقا امام رضا(ع) عطراگین شده است.

حجت الاسلام کاظم لو افزود: از برکت اسلام، به سرمایه های والایی دسترسی داریم، به گونه ای که خداوند ظرفیتی را در نمکتب تشیع قرار داده که بدل و مشابه آن وجود ندارد؛ وجود مقدس حضرت ثامن الائمه(ع) در ایران ظرفیتی بی بدیل است که مشتاقان آن حضرت از تمام نقاط، در آرزوی زیارت حرم مطهر حضرت هستند.

وی تصریح کرد: خدام حرم رضوی برای ترویج فرهنگ رضوی و معرفی چهره سلطان عشق علاوه بر مناطق مختلف کشور، به کشور‌های مختلف جهان هم اعزام می‌شوند که حرکتی ارزشمند و ماندگار است.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم لو خاطر نشان کرد: اوصافی که از اهل بیت(ع) در روایات نقل شده، بسیار زیاد است، اما نکته مهمی که این صفات دارند، این که تمام ویژگی های خوب و نیکو را همه امامان دارند و مثلا زمانی که از شجاعت امام حسین(ع) صحبت می کنیم، باید بدانیم امام حسن(ع) و سایر ائمه(ع) نیز دارای صفت شجاعت هستند و یا هنگامی که از جود و کرم امام جواد(ع) و اخلاق پسندیده حضرت امام رضا(ع) صحبت می کنیم ویژگی های برجسته فراوانی در همه ائمه معصومین(ع) مشاهده می نماییم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha