سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
«سوره الرحمن» را حفظ کنید، خالکوبی‌‌ها به طور رایگان حذف می‌شوند

حوزه/ درمانگاهی در شهر تانگرنگ اندونزی به منظور نزدیک سازی جوانان مسلمان به قرآن، به شرط حفظ سوره الرحمن ، به طور رایگان با استفاده از لیزر خالکوبی‌های روی بدن آنان را حذف می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از aboutislam، درمانگاهی در شهر تانگرنگ در اندونزی، به منظور نزدیک‌تر سازی جوانان مسلمان به دین و قرآن، به شرط قرآئت و حفظ «سوره الرحمن»، به طور رایگان درمان «حذف لیزری خالکوبی» برای آنان انجام داده و خالکوبی‌های ناخواسته‌ای را که آن‌ها از روی جوانی بر بدن‌شان نقش داده‌اند، برطرف می‌سازد. بانیان این طرح معتقدند سوره الرحمن درباره هدیه خداوند به انسان با او سخن می‌گوید.

به گفته برگزارکنندگان این طرح، تاکنون نزدیک به 1 هزار نفر برای حذف خالکوبی ثبت نام کرده‌اند. به علاوه 200 نفر نیز موفق به پایان جلسه درمانی شده یا در لیست انتظار قرار دارند.

احمد زکی، یک فعال اجتماعی است که نخستین بار چند سال پیش کمک مالی برای حذف رایگان خالکوبی برای جوانان جمع آوری کرد و اکنون ایده راه اندازی این درمانگاه توسط زکی و یکی از دوستان پزشک وی از دوران دبیرستان آغاز شده است. این گروه با جمع آوری 8 هزار دلار از طریق خیریه، موفق به خرید درمانگاه و دو دستگاه لیزر شدند. خبر راه اندازی این درمانگاه به سرعت در شهر پیچیده و جوانان مختلفی که از خالکوبی‌های زده شده روی بدنشان پشیمان شده‌اند و می‌خواهند رابطه نزدیک‌تری با خدا داشته باشند به آنان مراجعه می‌کنند.

زکی که مدیریت یک خیریه مذهبی را به عهده دارد می‌گوید: این خالکوبی‌ها اغلب تصاویر شیطانی، تصاویر جنسی یا خدایگان دروغین هستند و چیز خوبی برای دارنده آن‌ها به ارمغان نمی‌آورند.

روایت کسانی که از خالکوبی‌ پشیمان هستند

توفیق هدایت یکی از کسانی که برای برطرف کردن خالکوبی به این درمانگاه مراجعه کرده می‌گوید: زمانی که عضو یک باند بودم و آدم درست و حسابی نبودم خالکوبی‌های زیادی را بر روی بدنم زدم و خیال می‌کردم کار خوبی است، اما اکنون همسر و یک دختر دارم و از خالکوبی‌هایی که روی بدنم هست خجالت می‌کشم و دلم نمی‌خواهد دخترم این خالکوبی‌ها را ببیند و بخواهد روزی مثل من شود!

فواد احمدی نیز که در لیست انتظار این درمانگاه قرار گرفته می‌گوید: می‌خواهم وقتی می‌میرم با تنی پاکیزه به دیدار خدا بروم. خداوند پوستی تمیز به من هدیه داده و من آن را خراب کرده‌ام.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha