پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جشنواره «میان ادیانی و چندفرهنگی» در انتاریوی کانادا

حوزه/ جامعه اسلامی بورلینگتون در کانادا، برای نخستین بار «جشنواره میان ادیانی و چندفرهنگی» برگزار کرده و از تمامی مردم برای شرکت در این مراسم دعوت به عمل آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از insidehalton، جامعه اسلامی بورلینگتون در استان انتاریوی کانادا شنبه این هفته 19 آگوست 2017 برای اولین بار «جشنواره میان ادیانی و چندفرهنگی» برگزار می‌کند.

به گفته برگزارکنندگان، هدف از برگزاری این جشنواره، ایجاد فرصتی برای مردم به هم نزدیک شدن فرهنگ‌ها و ادیان مختلف و بزرگداشت ارزش‌ها و باورهای مشترک است.

این جشنواره میان ادیانی از ظهر روز شنبه تا ساعت 4 بعد از ظهر در پارک مرکزی شهر بورلینگون برگزار می‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی سرد و بارانی در کانادا مراسم ممکن است به فضای سرپوشیده منتقل شود. در این جشنواره قرار است غذاهای سنتی اسلامی به شرکت کنندگان داده شده و شامل نمایشگاه‌های مختلف و متنوعی نیز خواهد بود.

جان سیمپسون، یکی از مسیحیان کلیسای میدان ولینگتون و عضو کمیته برگزاری جشنواره می‌گوید: این ارتباطات میان مردم منجر به مدارا و همزیستی مسالمت آمیز میان مردم می‌شود و باعث می‌شود مردم همدیگر را بهتر درک کنند.

وی افزود: به علاوه این گردهمایی سبب می‌شود اعضای جامعه ترس از ناشناخته‌ها را کنار گذاشته و رابطه درستی میان مردم شکل بگیرد. به تمام مردم توصیه می‌کنم با کنجکاوی در این جشنواره شرکت کرده و از سرگرمی‌ها و دوستی‌ها لذت ببرند.

اوسوب آدوس از اعضای انجمن اسلامی هالتون که پیش از این نیز با مسیحیان همکاری داشته و کمک‌های مالی مردمی برای پناهندگان جمع آوری کرده می‌گوید: پرسش اصلی این است که تفاوت میان مذاهب مختلف در چیست. حتی مذهب مسیحیت نیز اکنون به فرقه‌های مختلفی تقسیم شده و دسته‌ها و کلیساهای متنوعی مسیحی وجود دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha