جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام علی عباسی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه سال تحصیلی حوزه علمیه این استان از شنبه، بیست و هشتم مرداد آغاز خواهد شد، گفت: تعداد طلاب پذیرشی امسال نیز حدود ۲۰۰ نفر هستند که در هفت مدرسه علمیه استان تحصیل خواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: در حوزه علمیه قزوین 7 مدرسه مشغول فعالیت است که از این تعداد 5 مدرسه در قزوین و دو مدرسه دیگر در سایر شهرها فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه در این مدارس پایه اول تا دهم تدریس می شود، افزود: همچنین ۴ درس خارج نیز در این استان برگزار می شود که یکی از آنها سابقه ای حدوداً ۳۰ ساله دارد و بقیه درس ها نیز بین 2 تا 5 سال است که در حال برگزاری است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش طلاب جدید الورود گفت: امسال حدود ۲۰۰ طلبه وارد حوزه علمیه استان قزوین می شوند که در مقایسه با سال گذشته 30 نفر به این ظرفیت افزوده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که بعضی از مدارس قزوین در حال تعمیرات هستند، هر سال با اجرای تعمیرات به ظرفیت پذیرش طلاب نیز اضافه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بخش دیگری از سخنان خود درباره برنامه های ویژه حوزه علمیه استان قزوین در سال تحصیلی جدید گفت: یکی از برنامه هایی که در حوزه علمیه استان قزوین اجرا شده است، آموزش طلاب برای دوره های مشاوره، با حضور مربیانی از قم بود که امیدواریم این طلاب پس از گذراندن دوره های مربوط، نیازه به مشاوره در حوزه را تأمین کنند و حتی به سایر اقشار جامعه هم مشاوره بدهند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین به اجرای طرح «تقویت آموزش معارف حوزوی» اشاره کرد و افزود: در این طرح که با حضور علما در مساجد برگزار می شود، علوم حوزوی به عموم مردم اعم از جوانان، نوجوانان و بزرگسالان آموزش داده می شود و امیدواریم امسال این طرح را تقویت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان این گفتگو به نیازهای استان قزوین به حضور روحانیون اشاره کرد و گفت: علاوه بر کمبود استادان سطح عالی حوزه، بعضی از طرح ها و برنامه های ما در مدارس به سبب نبودن نیروی انسانی مناسب و کارآموزده قابل اجرا نیست. وی با بیان اینکه در بخش روحانیون طرح هجرت با کمبود جدی روحانی رو به رو هستیم خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخش هایی از استان قزوین که 100 روستا دارند یک روحانی توانمند نداریم و این خلأ باید با حضور روحانیون متعهد و دلسوز پر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha