جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سیداحمد خاتمی

حوزه/ خطیب جمعه تهران با ذکر این نکته که هرگاه سپاه می‌گوید انتقام می‌گیرد، دشمن باید یقین بداند که انتقام سختی در انتظارش است، این انتقام را عین مهر عطوفت خواند و افزود: ما منتظر آنیم که خشم و غضب خدا توسط این بازوهای پرتوان ایران اسلامی بر داعش جنایتکار فرود آید.

به گزاش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سید احمد خاتمی خطیب جمعه موقت تهران در نماز جمعه امروز با اشاره به این که از شهادت شهید حججی و خون پاک او، باران رحمت در کشور ما بارید و کشور عطر ایثار و شهادت به خود گرفت، گفت: شهید حججی از رویش‌های انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: به تعبیر شهید بهشتی، انقلاب مثل یک قطار است که در هر ایستگاه عده‌ای از آن پیاده شده و عده‌ای بر آن سوار می‌شوند و در انقلاب اسلامی نیز کسانی بریدند.

*شهید حججی نسل سوم انقلاب است

امام جمعه موقت تهران با یادآوری این که شهید حججی متولد سال 1371 بوده و نسل سوم انقلاب محسوب می‌شود، گفت: یکی از پیام‌های شهادت شهید حججی این بود که اگر نسل دوم و سوم انقلاب در دفاع از آن پرانگیزه‌تر از نسل اول نباشند همانند آنها هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: این همه آوازه‌ای که شهدای مدافع حرم دارند ناشی از اخلاص آنان است، همه عزیزند، همه نور چشم ما هستند، اگر مخلص نبودند که هدیه شهادت را به آنان نمی‌دادند، این تجلیل‌ها را شهید حججی از اخلاص خود دارد.

*تقدیر از حاج قاسم سلیمانی

آیت الله خاتمی با یادآوری این که شهید حججی دو سال پیش به مادر خود التماس می‌کند که اجازه دهد تا به صف مدافعان حرم بپیوندند،‌ گفت: از زبان شما مردم از فرماندهان رشید سپاه اسلام بویژه حاج قاسم سلیمانی تشکر می کنم که گفتند ما از داعش انتقام می‌گیریم؛ آفرین! در این عرصه شما تجلی صفت منتقم خدا هستید.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این نکته که هرگاه سپاه می‌گوید انتقام می‌گیرد، دشمن یقین بداند که انتقام سختی در انتظارش است، این انتقام ار عین مهر عطوفت خواند و افزود: ما منتظر آنیم که خشم و غضب خدا توسط این بازوهای پرتوان ایران اسلامی بر داعش جنایتکار فرود آید.

*منتظر فرود خشم خدا به دست سپاه پاسداران بر سر داعش جنایتکار هستیم

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از تحلیل‌های خود درباره شهادت شهید مدافع حرم محسن حججی، گفت: جریان داعش 4 عنوان فقهی اعدامی دارد: مفسد فی‌الارض،‌ محارب با خدا و رسول، باغی و ناصبی از این رو قلع و قمع اینها واجب شرعی است.

وی خاطرنشان کرد: به خصوص شمری که همراه این شهید ما با خنجر می‌آمد، عنوان پنجمی دارد و امیدوارم به همین زودی او هم به دست حزب‌الله و عناصر رشید حزب‌الله از پای درآید.

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که داعش بدترین جنایات را با شعار «الله اکبر» انجام می‌‌دهد، گفت: در طول تاریخ این جنایتی که داعش می‌کند، هیچکس تکبیرگویان نکرده؛ مسلمان می‌کشند و الله‌اکبر سر می‌دهند؛ لعنت خدا بر آنان که چنین خیانتی به اللهی دارند که سوء استفاده از نام مقدسش می‌کنند.

وی با نامسلمان خطاب قرار دادن داعشی‌ها اظهار داشت: خون شهید «کوثر» است و سردار جعفری فرمانده سپاه نیز گفت که 30 هزار شهید مثل شهید حججی داریم.

خطیب جمعه تهران با اشاره به این که بسیاری از هم سن و سالان شهید حججی اعلام داشتند همه ما «حججی» هستیم،‌ گفت: خون‌های پاک سرمایه نفیس این کشور است و کمترین توهین به این خون‌های پاک شرکت در جنایات داعش است.

*صاحبان قلم و سایت مراقب باشند از خطوط قرمز عبور نکنند

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: صاحب قلم‌ها! صاحبان سایت‌ها! صاحبان کانال‌ها! مراقب باشید از خطوط قرمز عبور نکنید! من از شورای نظارت بر مطبوعات تشکر می‌کنم که با آنها که توهین به این خون‌های پاک نمودند برخورد کردند.

آیت الله خاتمی در ادامه با تجلیل از شهر شهیدپرور نجف‌آباد گفت: زادگاه شهید حججی این شهر است که قبل از انقلاب امان ساواک را بریده بود و پس از پیروزی انقلاب هم در جبهه دفاع مقدس به تنهایی یک لشکر داشت و همچنان دارند؛ شهری که شهید سرلشکر کاظمی‌ها را پروریده.

وی با سپاسگذاری از پدر و مادر و همسر شهید حججی که به خوبی نشان دادند یادگار ارزشمند شهید هستند، بیان داشت: هفته قبل که در نمازجمعه بودند شعاری در تجلیل از شهید سربریده برخواست که همه ما را به یاد کربلا انداخت.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به معرفی و بررسی صلاحیت کابینه دولت دوازدهم در مجلس گفت: 3-2 روزی است که حس می‌کنم نسبتا نقدها و گفت‌وگوها درباره کابینه در مجلس سازنده بوده است و امیدواریم که به همین زودی کابینه شکل بگیرد.

وی با توصیه به وزرایی که از مجلس رای اعتماد می‌گیرند جهت به کارگیری قدرت خود در مسیر خدمت به مردم و معنویت و ارزش‌ها خاطرنشان کرد: از قرآن استفاده می‌شود که حکومت در قبال دین مسئولیت دارد.

*وزرای منتخب جناح مدار نباشند؛ خدمت مدار باشند

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه عرصه کلان خدمت در اختیار وزرای منتخب آینده قرار خواهد گرفت خطاب به آنان، گفت: به این مردم خدمت کنید، جناح‌مدار و حزب‌مدار نباشید بلکه خدمت‌مدار باشید؛ اینکه عرصه این خدمت در اختیار شما قرار گرفته نعمت الهی است و شکر این نعمت خدمت است.

وی با یادآوری دو توصیه مقام معظم رهبری به همه دولتمردان اظهار داشت:  اولین توصیه ایشان این است که متدینین را نرانید و به آنان الفاظی چون تندرو و افراطی به آنها اطلاق نکنید، چرا که روز حادثه همین‌ها به کار خواهند آمد.

خطیب جمعه تهران گفت: این نکته مهمی است که انتخابات آزاد،‌ انتخاباتی است که حین و بعد انتخابات آزاد است؛ نباید کسی که متدین و درست کار است، فقط به این دلیل که به کاندیدای رقیب رای داده است از کار بیکار شود. به صراحت این سخن را می‌گویم البته نمی‌گویم که برکنار شده یا نشده است برای آینده می‌گویم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: دومین توصیه این بود که فتنه خط قرمز است و از حامیان فتنه در پست‌های کلیدی استفاده نکنید.

*دولت دوازدهم، دولتی مشروع است

آیت الله خاتمی در ادامه با تأکید بر این که دولت دوازدهم،‌ دولتی مشروع است، گفت: همه دولت‌های بعد از انقلاب با تنفیذ ولایت دولت‌های مشروع‌اند و ما وظیفه حمایت ناصحانه از هر سه قوه داریم، ناصحانه یعنی اینکه خوبی‌ها را ببینیم و احسنت بگوییم و موارد نقد را هم سازنده نقد کنیم؛ چراکه اپوزیسیون دولت بودن در جمهوری اسلامی ایران جایی ندارد و هیچیک از متدینین و انقلابیون در کشور ما اپوزیسیون نیستند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های خود با محکوم کردن شیعه‌کشی در افغانستان اظهار داشت: ما مسلمان ‌کشی را در هر جای دنیا شیعه باشد یا سنی محکوم می‌کنیم و از حزب‌الله شیعه لبنان و از غزه سنی مذهب حمایت می‌کنیم به این معنی که شیعه‌کشی و سنی‌کشی را هر دو غلط می‌دانیم.

خطیب نماز جمعه با تأکید بر این که جنایاتی که در افغانستان علیه شیعیان صورت گرفت جگر هر مسلمانی را سوزاند، گفت: 50 نفر را بیگناه سر بریدند و دهها و صدها نفر را این جنایتکاران آواره کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله نژاد‌پرستان در آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: دیدیم و شنیدیم که نژادپرستان کشتند و غارت کردند و از همه عجیب‌تر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا که باید حافظ منافع مردم باشد این جنایت را محکوم نکرده است؛ اگر این زیر پا گذاشتن حقوق بشر نیست پس زیر پا گذاشتن بشر چیست؟

*آمریکا در خط مقدم نقض حقوق بشر است

آیت الله خاتمی با تأکید بر این که آمریکا در خط مقدم نقض حقوق بشر است و باید بابت اظهارنظر درباره حقوق‌ بشر در دیگر کشورها خجالت بکشد، گفت: این داعشی که خود پروریدند و ماری که خود در آستین پرورش دادند در اسپانیا جنایت می‌کند و هنوز هم که هنوز است شهید عزیز ما حججی را آمریکایی‌ها کشتند و اگر بشریت به‌ویژه کشورهای اروپایی می‌خواهند از این بلا برهند باید بر دولت‌هایشان فشار بیاورند تا دست از حمایت‌هایشان از این جنایتکاران بردارند.

وی با یادآوری سالروز به آتش‌ کشیده شدن مسجدالاقصی در 30 مرداد 48 سال پیش و نام‌گذاری روز مسجد، گفت: باید به این بهانه از جنایات رژیم صهیونیستی گفته شود تا جنایات این رژیم غاصب فراموش نشود.

خطیب جمعه تهران در پایان خطبه‌های خود با اشاره به وقوع سیل در برخی نقاط کشور که جان برخی از هم‌وطنان را گرفت، گفت: از خدا طلب مغفرت برای این عزیزان و صبر و اجر برای بازماندگانشان داریم و از مسئولان انتظار می‌رود که با شتاب بیشتر به مشکلات آسیب‌دیدگان رسیدگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha