سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام محمد شمس مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه یزد با تاکید بر ضرورت تربیت فرزندان مسجدی و انقلابی، گفت: مساجد می‌توانند در کنار قطب عبادی، به قطب فرهنگی نیز تبدیل شوند و با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی مسجد، به حدیثی از پیامبر اکرم(ص)در خصوص اهمیت مساجد و حضور در آن اشاره کرد و گفت: حضرت محمد(ص)می فرماید: اَلمَساجِدُ سُوقٌ مِنْ اَسْواقِ الـآخِرَةِ، قِراها اَلْمَغْفِرَةُ وَ تُحْفَتُها الْجَنَّةُ/ مساجد بازاری از بازارهای آخرتند، پذيرايی آن مغفرت و تحفه‌اش بهشت است. «مستدرك، ج 3، ص 361». این حدیث نشان از اهمیت حضور مردم در مساجد و جایگاه و شان والایی این مکان مقدس دارد.

مدیر حوزه علمیه یزد با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)در خصوص مساجد و اهمیت آن، افزود: امام(ره) فرمودند «مساجد سنگر هستند، سنگرها را پر کنید»، این جمله کلیدی و معروف امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش محوری داشت و باعث اتفاقات بسیار مهمی شد.

وی با بیان اینکه اکنون و در زمانی که رهبر معظم انقلاب مدام از جنگ نرم و تهاجم فرهنگی ابراز نگرانی می‌کنند، باز هم مساجد می‌تواند کاربردی باشد و خواسته ایشان را عملی کند، افزود: مساجد می‌توانند در کنار قطب عبادی به قطب فرهنگی نیز تبدیل شوند و با تهاجم فرهنگی مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس بر نقش عنصر اصلی و کلیدی مساجد، یعنی روحانیت اشاره و اضافه کرد: برخی روحانیون از ویژگی های بسیج کنندگی و ارتباطات اجتماعی بالایی برخوردارند و می توانند نقش های ازدست رفته ی مساجد را جبران کنند. ازاین رو بی دلیل نیست که اصلی ترین نقش در تعریف کارکردهای اجتماعی مسجد و احیای آنان را منوط به اعتقاد و توانمندی روحانیون می دانند.

مدیر حوزه علمیه یزد بر جذب جوانان به مسجد تاکید و خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مساجد مملو از جوانان پر شور و با نشاط شوند، باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنیم که نیازهای جوانان در این مکان مقدس تامین شود.

وی به نقش تاثیرگذار خانواده ها در تربیت جوانان مسجدی و انقلابی اشاره کرد و گفت: خانواده ها ابتدا با حضور خود و سپس با تشویق فرزندان به حضور در مساجد، نقش موثری در حفظ مساجد به عنوان پایگاه های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان دارند و زمانی که فرزندان مشاهده کردند که پدر و مادر به مساجد می روند خود آنها برای آمدن به مسجد شوق پیدا می کنند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha