شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/ حجت الاسلام هدایتی با تأکید بر اینکه مبلغان و روحانیون باید پشتوانه قوی مطالعه داشته باشند، گفت: نباید منبر را ساده بنگریم و موضوعی ساده و تکراری را انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، صبح امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت سالروز شهادت امام محمدتقی(ع)، با اشاره به فضائل و کرامات آن حضرت اظهار داشت: امام جواد (ع) در طول عمر بابرکت خود منشأ خدمات و آثار فراوانی برای ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی (ص) بود.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع) افزود: خداوند عالی‌ترین درجه ایمان را به امام جواد(ع) عطا فرمود و شایسته‌ترین و کامل‌ترین انسان‌ها نزد خداوند متعال امامان معصوم(ع) هستند.

حجت‌الاسلام هدایتی گفت: پیامبران در تبلیغ و ترویج دین هیچ ترسی در خود راه نمی‌دادند و جز از خدا از کسی نمی‌ترسیدند امام جواد در زمان کودکی‌شان  این صفت را به منصه ظهور رسانده بودند و در زمان پادشاهی مأمون زمانی که با مأمون مواجه شدند مأمون را تحت تأثیر هیبت و وقار و شجاعت خود قرار دادند به حدی که مأمون مقابل امام خشوع کرد.

وی با اشاره به ویژگی زندگی امام جواد (ع) اظهار داشت: حضرت جوادالائمه(ع) در سن 8 سالگی به امامت رسیدند و در 13 سال امامت و پیگیری مجاهدانه ایشان، حرکت انقلابی امام رضا(ع) به بار نشست و بیشترین توسعه شیعه نسبت به زمان سایر ائمه رقم خورد تا جایی که پس‌ازآن دیگر هیچ حکومتی نمی‌توانست با آن‌ها مقابله کند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با اشاره به بیان برخی مسائل غیر واقعی در مورد زندگی و بیانات ائمه اطهار(ع) خواستار انتقال درست بیانات و سیره ائمه(ع) بر اساس روایات موثق شد.

وی با تأکید بر اینکه مبلغان و روحانیون باید پشتوانه قوی مطالعه داشته باشند، گفت: نباید منبر را ساده بنگریم و موضوعی ساده و تکراری را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه روحیه جوانان امروز روحیه پرسشگری است، اظهار داشت: امروزه جوانان و مردم ما اهل مطالعه، سؤال و تشکیک هستند، ازاین‌رو باید پاسخ آن‌ها را با مطالعه دقیق داد.

وی خاطرنشان کرد: برای منبرهایمان باید وقت بگذاریم تا منطقی، مستدل و با مطالعه سخن بگوییم، زیرا اگر تکراری و به سبک و سیاق گذشته باشد تأثیرگذار نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha