جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
همسران

حوزه/ کارشناس مسئول اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی گفت: میزان طلاق در مردان دارای تحصیلات علوم دینی در استان آذربایجان شرقی نزدیک به صفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، سعید محمدی کارشناس مسئول اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی، ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ازدواج برگزار شد، ابراز داشت: استان آذربایجان شرقی طبق آخرین سرشماری کشور، از نظر جمعیت در رتبه ۶ کشوری قرار دارد که بیشتر میانگین سنی نیز بین ۳۰ تا ۳۴ سال در مردان و زنان است.

وی با اشاره به میزان ازدواج در این استان تصریح کرد: میزان ازدواج در استان آذربایجان شرقی از سال ۸۴ تا ۹۵ سیر نزولی داشته و استان آذربایجان شرقی از نظر نرخ ازدواج در رتبه ۱۷ ام کشوری قرار دارد.

محمدی ادامه داد: در بین شهرستان های این استان، چاراویماق بیشترین نرخ ازدواج و اسکو کمترین نرخ ازدواج را به خود اختصاص داده اند.

کارشناس مسئول اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی به میانگین سنی ازدواج هم اشاره کرد و گفت: میانگین سنی ازدواج در بین مردان این استان ۲۹ سال و در زنان ۲۳ سال است، تعداد ازدواج در بین دختران کمتر از ۱۵ سال، چهار هزار مورد و در بین مردان هزار و ۵۰۰ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق منجر شده، عنوان کرد: روند طلاق از سال ۸۴ به بعد روند صعودی داشته و استان آذربایجان شرقی از این نظر، رتبه ۱۷ ام کشوری را دارد.

محمدی همچنین به میزان ازدواج و طلاق برحسب تحصیلات اشاره کرد و اظهار داشت: میزان ازدواج مردان بی سواد یک و ۴ دهم درصد، دیپلم ۳۱ درصد، لیسانس ۱۹ درصد و دارای تحصیلات علوم دینی نیز یک دهم درصد بوده است.

کارشناس مسئول اداره کل ثبت احوال استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: میزان طلاق در مردان دارای تحصیلات علوم دینی در استان آذربایجان شرقی نزدیک به صفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha