سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر این که عده ای می خواهند سفره دین مردم را جمع کنند، گفت: ما مدعی سربازی امام زمان(عج) هستیم و حوزه به عنوان پایگاه سربازان آن حضرت باید حرکت کند و آرام نگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، صبح امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با اشاره به وضعیت امروز و اینکه استکبار دنیا می خواهد دین را براندازد، گفت: ما مدعی سربازی امام زمان(عج) هستیم و حوزه به عنوان پایگاه سربازان ایشان باید حرکت کند و آرام نگیرد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تصریح این مطلب که مشکل امروز در حوزه انحراف طلاب نیست گرچه این فضای آلوده مجازی و شبکه های اجتماعی ممکن است طلاب را محاصره کند، تاکید کرد: مشکل ما این است که با وجود اینکه شالوده حوزه باید در عین درس و مباحثه با شبیخون فرهنگی دشمن مبارزه کند، به عنوان جریانی ثابت و مستمر آرام بایستد.

تلاش بی وقفه دنیای کفر و الحاد برای براندازی مکتب اهل بیت(ع)

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمن ما دنیای کفر و الحاد است که برای براندازی مکتب اهل بیت(ع) تلاش می کند و هدفش این است که پیامبر(ص) در دنیا براندازی شود، توضیح داد: این افراد با وجود فرضیه و تئوری رسول مکرم اسلام(ص) در جهان خواری راحت نیستند پس برای براندازی این اندیشه اقدام می کنند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: طلاب سربازان بقیة الله العظم(عج) هستند که باید در فضایی آرام و به دور از تشویش فعالیت های طلبگی خود را دنبال کنند و در عین حال با این توطئه های شوم دشمنان نظام و انقلاب مبارزه کنند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام جواد(ع) و ابراز امیدواری از اینکه سیره آن حضرت راهگشا و راهبرد زندگی مسئولانه ما در عرصه انجام تکلیف در منصب دربانی وجود قدس بقیة الله(عج) قرار بگیرد، گفت: امیدواریم رفتار و کردار مجاهدات و مسئولیت های شما در هر منصبی مورد رضایت ائمه اطهار(ع) قرار گیرد. 

اساتید؛ افسران پادگان حضرت بقیة الله(عج)

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اساتید حوزه را افسران پرورش دهنده سربازان بقیة الله(عج) عنوان و تصریح کرد: این هم اندیشی و گردهمایی راهگشای انجام مسئولیت ها و تعهدات ما در عرصه خدمتگزاری می باشد و رسالت اصلی شما این است که در هر موقعیت و تشکیلاتی وظایف و مسئولیت خود  را در مقام تعلیم به طور دقیق انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که در گفتگوی با یکی از بزرگواران آراسته بر محور زهد و تقوا این چنین بیان کردم که از ورع شما عالمان و فقیهان در زندگی حسرت می خورم، ابراز کرد: این بزرگوار در پاسخ بیان کردند که وضعیت بالعکس است، چراکه شما امروز در عرصه مبارزه و مجاهده رسالت های سنگینی بر دوش دارید.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که هر کس در هر وضعیتی برای تامین نظر امام زمان(عج) باید عمر خود را صرف مجاهده در راه خدا نه بیراهه و انحراف بگذراند، اظهار کرد: باید برنامه کاری خود را در محوریت طلبه پروری و پرورش نیرو برای امام زمان(عج) قرار دهید که در غیر این صورت در واقع بر خلاف رسالتمان عمل کرده ایم.

ضرورت تربیت طلبه انقلابی

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری نسبت به حوزه انقلابی امر می کنند، با بیان اینکه تربیت طلبه نیز باید محور انقلابی داشته باشد، گفت: حوزه علمیه مشهد در گذشته انقلاب درخشیده و همچنان نیز باید با انقلاب همواره در یک راستا و محور باشد و همیشه بر این جهت نیز حرکت کند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: رسالت اساتید در راستای مقابله با توطئه دشمنان سنگین می باشد زیرا انقلابی بودن حوزه این است که بجوشد و آرامش نداشته باشد.
وی اظهار کرد: طلاب جوان باید دغدغه نظام داشته باشند و در برابر صف آرایی دشمنان سکوت نکنند زیرا  شرائط صحنه جنگ، مشخص نیست و انواع توطئه های دشمن اجرا می شود.

اساتید انقلابی عمل کنند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه نباید امروز نسبت به موقعیت خاص اسلام و دین و امام زمان(عج) بی توجه بود، اظهار کرد: اساتید باید انقلابی باشند تا طلاب انقلابی تربیت شوند و مدارس علمیه به عنوان پایگاه های بقیه الله الاعظم(عج) نباید در برابر شبیخون دشمنان ساکت بنشینند.

وی با اشاره به توطئه براندازی نظام از سوی دشمنان، گفت: حوزه علمیه در این شرایط تنها نباید به زهد و تقوا و اخلاق بپردازد، بلکه اخلاق جنگ و جهاد باید داشت زیرا جریان های منافق قصد توطئه علیه روحانیت را دارند و برحسب تجربه در چندین سال اخیر به این نتیجه رسیده اند که براندازی نظام با از بین رفتن روحانیت امکان دارد و در آن صورت آمریکا با کشور تعامل کرده و در نتیجه استکبار با سوء استفاده از آن موقعیت باز به مقاصد شومش دست پیدا می کند.

عده ای به دنبال برچیده شدن دین هستند

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان  با اشاره به اینکه بحث ما درباره برگزاری کنسرت و یا فسق و فجور در مشهد  نیست، بلکه اینان به دنبال شکست صلابت روحانیت هستند تا سفره دین مردم جمع شود و نمی خواهند دین در بین مردم باشد، تصریح کرد: سفره دین سفره امام زمان(عج) است که حوزه ها پاسدارشان هستند و در نتیجه اگر جمع شود،به نوعی  قدرت آن حضرت کاسته می شود و به همین علت در این موقعیت حوزه باید انقلابی باشد و آرام ننشیند.

حوزه انقلابی حوزه ای پویا و روزآمد است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: حوزه انقلابی حوزه ای است که در هر شرائطی بجوشد و در خط مجاهده در راه دین و جنگ با انحرافات فکری و عملی راه بیافتد و طبق رفتار پیامبر(ص) روشی موثر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه طلبه علوم دینی باید در کنار تحصیل، بینش اجتماعی داشته باشد تا در مسیر خود موفق شود و گرنه نتیجه ای نخواهد گرفت، با اشاره به ریزش هایی در میان انقلابیون بوده است، گفت:  اگر رویش نباشد انقلاب براندازی می شود و به همین علت حوزه انقلابی باید  در تبیین معیارها بکوشد.

شهید حججی، نماد رویش های انقلاب

آیت الله علم الهدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب که شهید حججی را  نمادی از رویش های نسل امروز دانسته اند، اضافه کرد: ایجاد این رویش های به دست اساتید است یعنی اگر هزاران طلبه تحت نظر استادان درس می خوانند باید رویش های انقلابی داشته باشند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه باید به رویش ها توجه کرد و گرنه ضرر خواهیم کرد، از بسیج اساتید خواست تا همفکری، هم اندیشی و همکاری داشته و نسبت به تربیت طلاب انقلابی تلاش کنند.

 انتهای پیام 313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha