جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عباس علم الهدی در گفت وگوی اختصاصی با خبرگزاری «حوزه

مشاور مدیر حوزه های علمیه گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی که در قم برگزار می‌شود از طریق ویدئو کنفراس، همزمان در حوزه های علمیه استان ها پخش خواهد شد.

عباس علم الهدی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به برنامه های مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه در قم و استان ها گفت: مراسم آغاز سال تحصیلی97-1396 حوزه‌های علمیه روز چهار شنبه هشتم شهریورماه با سخنرانی حضرت آیت‌الله العظمی نوری همدانی برگزار می‌شود.

مسئول حوزه ریاست مرکز مدیریت حوزه های علمیه، افزود: این آئین با شکوه در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه با حضور اساتید، طلاب وروحانیون معزز و مسئولان نهادهای حوزه‌ای و استانی برگزار خواهد شد و دبیر شورای  عالی و مدیر حوزه‌های علمیه نیز به ایراد سخن  می‌پردازند.

وی در ادامه بیان داشت: بیش از  ۵۰۰ مدرسه علمیه فعال در کشور وجود دارد و حوزه علمیه قم نیز پذیرای هزاران طلبه مشتاق تحصیل معارف قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام می‌باشد که در طول سال تحصیلی در سطوح مختلف مشغول به فراگیری  علوم و معارف اسلامی بوده  و در مناسبت‌های تبلیغی نیز، بخش قابل توجهی از آنان به مناطق مختلف کشور اعزام شده و به  ترویج اسلام و  معارف‌ناب قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام  می‌پردازند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه، به شروع سال تحصیلی استانها نیز اشاره کرد و گفت: در سایر استان‌ها برنامه‌ریزی شده به  صورت نمادین مراسم آغاز سال تحصیلی که در قم برگزار می‌شود را از طریق ویدیو کنفراس دریافت نموده و بنابر شرایط اقلیمی نیز مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی استانی برگزار خواهند نمود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha