پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد انصاریان

حوزه/ مفسر قرآن و نهج البلاغه تصریح کرد: کنار گذاشتن حجاب در مرحله نخست به معنای مخالفت با خداوند متعال و قرآن است و در مرحله بعدی بدین معنا است که آن فرد با بدحجابی و بی حجابی با کار تمامی اولیا و اوصیا الهی و زنان پاکدامن بهشتی همچون حضرت زهرای مرضیه(س) مخالف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ حسین انصاریان، شب گذشته در مسجد مهدیه شهر همدان گفت: اعضا و جوارح بدن همه مطیع دل انسان هستند، اگر دل آدمی سالم باشد اعضا و جوارح او داری اعمالی سالم است.

وی تصریح کرد: اگر از کسی علت کار و عمل خیرش را بپرسیم در پاسخ می گوید که با رغبت باطنی و خواست دل این فعالیت را انجام دادم و همچنین از فردی که گناه می کند بپرسیم چرا گناه می کنی می گوید دلم می خواهد.

استاد انصاریان با اشاره به آیات 27 و ۲۸ سوره تکویر «إِنْ هُوَ إِلاَّ ذِکْرٌ لِلْعالَمينَ  /این(قرآن) چیزی جز تذکّری برای جهانیان نیست» و «لِمَنْ شاءَ مِنْکُمْ أَنْ يَسْتَقيمَ/ برای کسی از شما که بخواهد راه مستقیم در پیش گیرد!» گفت: قرآن برای همه جهانیان است، در حالتی که که کسی بخواهد در راه امن الهی قدم بگذارد.

این مفسر قرآن و نهج البلاغه در ادامه افزود: دلی که به واسطه ظلمات تاریک شود نمی تواند دنبال قرآن کریم که ارشاد الهی است برود، چون دل و قلب او دیگر رغبتی برای این کار ندارد و به دنبال هدایت نیست.

وی با اشاره به ضرورت توجه به مسئله حجاب در جامعه اظهار داشت: در باره حجاب 14 آیه قطعی در قرآن کریم داریم و البته عده ای از محققان برای حجاب 25 آیه ذکر کرده اند، حال با این تاکید چرا عده ای از بانوان هنوز بی حجاب در جامعه حاضر می شوند.

استاد انصاریان ادامه داد: از کسانی که با بد حجابی و بی حجابی در جامعه حاضر می شوند بپریسیم که چرا این گونه عمل می کنید در پاسخ می گویند من حجاب را دوست ندارم و به دلیل اینکه دل آنها مریض شده است دیگر رغبتی به این واجب الهی ندارند.

وی در پایان گفت: کنار گذاشتن حجاب در مرحله نخست به معنای مخالفت با خداوند متعال و قرآن است و در مرحله بعدی بدین معنا است که آن فرد با بدحجابی و بی حجابی با کار تمامی اولیا و اوصیا الهی و زنان پاکدامن بهشتی همچون حضرت زهرای مرضیه(س) مخالف است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha