جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افق ۵۲۱

حوزه/ پانصد و بیست و یکمین شماره هفته نامه "افق حوزه" با اخبار متنوع حوزوی، دینی و فرهنگی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در جدیدترین شماره هفته نامه "افق حوزه" مطالبی چون: «پیام آیت الله العظمی جوادی آملی به نخستین دوره تربیت مربی نهج البلاغه»، « نکوداشت مقام علمی و اخلاقی آیت الله ابراهیم امینی»، «هشتم شهریورماه آغاز سال تحصیلی 96-97 حوزه های علمیه کشور» و ... به چشم می خورد.

همچنین «تاکید مدیر حوزه های علمیه بر این که گفت و گوی ادیان و مذاهب باید گفتمان غالب حوزه های علمیه باشد»، « در گفت و گو با عضو شورای عالی حوزه علمیه بررسی شد: از نقش فتاوای مراجع عظام تقلید در اصلاح امور جوامع اسلامی تا اقدامات هوشمندانه آیت الله العظمی سیستانی  در مدیریت بحران های کنونی عراق» و « ارائه خدمات علمی فرهنگی بعثه آیت الله العظمی سیستانی به 5 زبان دنیا» از دیگر عناوین منتشر شده در این شماره افق حوزه است.

افق خانواده نیز با عناوینی همچون: «امام باقر(ع) چه گفت؟»، «با ترس های بچه چطور برخورد کنیم؟»، «هشت راه برای جذب جوانان به مسجد » و «چطور بدن کم آبی را نشان می دهد؟ » ضمیمه هفته نامه افق حوزه است.

گفت‌وگوی ادیان و مذاهب باید گفتمان غالب حوزه‌های علمیه باشد

آیت ‌الله اعرافی در نشستی با دانش‌پژوهان «مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی» که در این مؤسسه برگزار شد، اظهار داشت: حوزه علمیه در تراز انقلاب اسلامی که به‌دنبال زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی‌عصر‌ عجلی‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، دارای ارکان، مقومات و عناصری است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها، تمدنی و بین‌المللی‌بودن حوزه علمیه می‌باشد.

وی بر لزوم انجام فعالیت‌های حوزه علمیه بر مبنای اندیشه تمدنی و بین‌المللی تأکید کرد و ابراز داشت: امروز برای انجام رسالت حوزه حتی در داخل کشور نیز باید بین‌المللی فکر کنیم، چراکه دنیای امروز به‌هم پیوسته بوده و تبادل اطلاعات چندسویه می‌باشد؛ لذا عنصر «تمدنی‌اندیشی» و «بین‌المللی‌اندیشی» جزو فعالیت‌های حوزه علمیه است و «مؤسسه بین‌المللی مطالعات اسلامی» می‌تواند پیشاهنگ و پیشران رویکرد بین‌المللی و اتاق فکری در حوزه علمیه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: موضوع بین‌الملل در دوره جدید مدیریت حوزه، فراتر از معاونت بوده و امروز نظام بین‌الملل حوزه علمیه تدوین گشته و جایگاه رفیعی برای آن پیش‌بینی شده است. امروز بیش‌از 500 موضوع جدید در حوزه علمیه در حال انجام است که بخشی از آن مرتبط با موضوع بین‌الملل می‌باشد.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: ظرفیت‌های بین‌المللی حوزه به‌صورت بالقوه فوق‌العاده بالاست؛ اما وضعیت بالفعل آن، چندان مناسب نیست؛ البته با حرکات هوشمندانه می‌توانیم این ظرفیت‌های بالقوه را به بالفعل برسانیم.

علاقه مندان جهت تهیه نشریه به نشانی: قم، بلوار جمهوری، کوچه 2، پلاک 15 مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: 02532900538 تماس بگیرند.

پایگاه اطلاع رسانی هفته نامه افق به نشانی  www.ofoghhawzah.ir  در دسترس کاربران قرار دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha