جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) قم _آیت الله علیدوست

حوزه/عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز برای مقابله با امواج ضلالت آمیز و گمراه کننده به شدت نیازمند عالمان و طلاب آشنا به معارف و علوم دینی و در عین حال به روز نسبت به شرایط جامعه هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله ابوالقاسم علیدوست، پیش از ظهر امروز طی سخنانی در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) قم ضمن تبریک فرارسیدن دهه ولایت گفت: همه ما به خصوص طلاب و فضلا و اساتید حوزه باید بکوشیم که در مسیر محبت اهل بیت(ع) و کسب رضایت آن بزرگواران گام برداریم.

وی با اشاره به بیانات چند روز پیش مقام معظم رهبری در دیدار حوزویان استان تهران ابراز داشت: همان طور که معظم له نیز به درستی و دقیق فرمودند امروز زمینه ای برای ما از طریق فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی فراهم شده که در هیچ مقطع زمانی دیگری این شرایط فراهم نبوده است.

تولیت مدرسه عالی خاتم الاوصیا(عج) همچنین افزود: در واقع امروز به قدری زمینه و بستر فراهم است که دیگر از کسی عذر و بهانه ای پذیرفته نیست و لذا ما هم باید با شناخت درست شرایط و اقتضائات از این ظرفیت در مسیر خدمت به دین و پاسخ به شبهات حداکثر استفاده را داشته باشیم.

وی با اشاره به تلاش های دشمن در جبهه فرهنگی و اعتقادی خاطرنشان کرد: امروز وضع به گونه ای است که ما دیگر از بحث کتب ضلال عبور کرده و شاهد امواج ضلال در جهان هستیم و در چنین دورانی به خصوص به علما و طلابی نیازمندیم که به خوبی با معارف دین آشنا بوده و بتوانند بر اساس شرایط روز آن ها را به دیگران منتقل کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha