جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
درس اخلاق مدرسه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل

حوزه/ حجت الاسلام قاسمی، با اشاره به رسالت مهم طلاب در مقطع فعلی، گفت: اگر وظیفه خطیری که پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری بر عهده طلاب و روحانیون گذارده اند، عملیاتی نشود، رسالت الهی را انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام مرتضی قاسمی در جمع طلاب مدرسه علمیه امیرالمومنین(ع) آران و بیدگل، به رسالت مهم طلاب در مقطع فعلی اشاره کرد و گفت: اگر وظیفه خطیری که پیامبر اکرم (ص)، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و مقام معظم رهبری بر عهده طلاب و روحانیون گذارده اند، عملیاتی نشود، رسالت الهی را انجام نداده اند.

ویژگی های یک طلبه موفق

وی با اشاره به این که یک طلبه باید عاشق باشد، لذا طلبه ای که حوصله درس خواندن ندارد، شهریه ای که می گیرد، حرام است، افزود: طلبه باید از نظر علمی ، فکری و جسمی قوی باشد. طلبه اگر می خواهد از نظر علمی قوی باشد، باید از محضر علما و مجتهدان دینی بیشترین بهره برداری علمی و اخلاقی را داشته باشد.

اسن استاد حوزه ، با بیان این که طلاب برای فراگیری علوم و رفع شبهات دینی نباید در سوال کردن از اساتید خسته شوند، گفت: طلبه باید درس اخلاق را جدی بگیرد و از محضر علما و فضلا نهایت بهره مندی اخلاقی را داشته باشد.

حجت الاسلام  قاسمی با بیان این که کسانی که  اهل محاسبه نفس نباشند، خسران می بینند، گفت: طلبه، روحانی و استاد حوزه باید اول فکر کنند، بعد حرف بزند و به آن عمل کنند. طلاب اگر به آموزه های اخلاقی عمل کنند، هیج موقع با مشکل مواجه نخواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha