جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری

حوزه/ رئیس فراکسیون روحانیون مجلس گفت: این تصور که افرادی که مقابل امام و رهبری ایستادند آنها را نمی‌شناسند اشتباه است؛ چرا که این افراد با گریم اسلام‌خواهی؛ معنویت، عرفان و شکل‌های مختلف مذهبی و شعار دفاع از مردم، مردم‌سالاری و آزادی اساس آزادیت و حریت را هدف گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در سومین شب  یادواره شهدای مشق عشق که در بوستان شهدای آذر برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه ولایت‌مداری مردم اسلام را زنده نگه داشته است، اظهار کرد: اگر این ولایت‌مداری در دوران حضرت علی علیه‌السلام بود دستان ایشان بسته نمی‌شد و امیرالمومنین علیه‌السلام را خانه‌نشین نمی‌کردند.

وی اضافه کرد: همیشه افرادی که امام را میشناسند با بیرق دین علیه دین حرکت می‌کنند، در طول تاریخ دین مبین اسلام از این افراد ضربه‌های بسیاری خورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور گرایش به مادیات دنیایی را عامل اصلی غفلت و گمراهی افراد دانست و تصریح کرد: این تصور که افرادی که مقابل امام و رهبری ایستادند آنها را نمی‌شناسند اشتباه است چرا که این افراد با گریم اسلام‌خواهی، معنویت، عرفان و شکل‌های مختلف مذهبی و شعار دفاع از مردم، مردم‌سالاری و آزادی اساس آزادیت و حریت را هدف گرفته‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه شهدای بزرگوار ولایت‌مداری را از ما طلب می‌کنند چرا که این  عنصر رمز بقا و دوام اسلام است و شهدای مختلف در وصیت‌نامه‌های خود به اهمیت آن تاکید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ولایت‌مداری به این نیست که خود را تابع بدانیم اما اگر نظر ولایت فقیه خلاف نظر ما بود از ایشان تبعیت نداشته باشیم؛ ولایت فقیه ولایت ائمه اطهار(ع) است به همین علت اجرای حکم و منویات ولایت فقیه بر ما واجب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذوالنور با بیان اینکه اگر شهدا سر سوزنی در تبعیت از ولایت فقیه لغزش داشتند چیزی از مملکت اسلامی باقی نمی‌ماند، اظهار کرد: در کشور اسلامی نمی‌توانیم شهیدی را پیدا کنیم که در ولایت‌مداری لغزش داشته باشد.

رئیس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معنای ولایت‌مداری اطاعت محض از ولایت فقیه است، گفت: افرادی مدعی ولایت‌مداری هستند اما مقداری از ولایت فاصله دارند در حقیقیت ولایت‌مدار نیستند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha